burcineliz
Emziğin kullanım şekli çok önemli. Uykuya geçiş haricinde gün içinde(uyanıklık döneminde sürekli ağızında olması) maalesef konuşturmayı geciktiren en büyük sebeblerden.
Küçük aylarda sürekli emzik olması bebeğin mırıldanma/agulama vb gibi süreçlerini yapmasına engel olduğu için gelişimsel olarak etkiliyor.
Görümcemin bebeğinde uzun süre emzik kullandı gün içinde de çıkarmazdı, genel olarak çocukta konuşma bozukluğu sebep oldu, şuan 3.5 yaşında ve yeni yeni cümle kuruyor.
Genel olarak konuşmaması, hiperaktivite olması otizm filan şüphesi ile ilerlediler ama gözden kaçırdıkları şey vardı” Emzik ve ekran”.
Bu bebeğin tek sorunu emzik, dil gelişimi etkiliyor ve dolayısı ile ifade edemediği için, hiperaktif, sinirli ve yakıcı beden dili ifadesi ile anlatıma geçmişti.
Tabi ki biraz göz artı ettiler ama sonunda sebep bulundu. Dr. Önce emzik hayatınızdan sonra ekran demişti.
Ben söyleyince sen çok biliyorsun demişlerdi 🤭🫣