Arya1212 merhaba canım ilk gebeliğimdi ve ikili testte sonucum down olma ihtimalinin yüksek olduğu yönündeydi birde usg de burun kemiğini göremediğini söylemişti , yaş sınırım yoktu 27 yaşındaydım dediğiniz gibi dünyam başıma yıkıldı banada denilen şey aminiosentez yada fetal DNA yaptırmam gerektiğiydi aminosentezi yaptırmadım bebeğime bir zararı olur diye , fetal DNA ise vazgeçtim aldırmayacaktım çünkü bebeğimi sonra farklı bi Dr gittim dedi ikili evet yüksek ama burun kemiği var üçlü yapalım dedi yaptı temiz geldi sonra doğum yaptığım doktorum ile tanıştım 20. Haftamda 2 li yüksek gelmiş üçlü temiz ama üçlü taramayı baz almıyorum ben dedi 21 haftada detaylı usg belli olacaktır enazından birkaç belirti verecektir dedi eğer down ise dedi detaylıya girdim hiçbir problem cıkmadı çok şükür ama doğuma kadar hep o korku ve bilinç altı ile yaşadım doğumda fotoğrafçı bile tutmadım ne tepki veririm ya down sa ya yanlış bir tepki verirsem diye korktum durdum. Doğumumu gerçekleştirdim bebeğin çok sağlıklı dedi doktorum sonrasını hatırlamıyorum , odaya geldiğimde eşime sorduğum ilk şey down sendromlumu bebeğimiz demek olmuş.. şimdi ki aklım olsa hiçbir test yaptırmam büyük ihtimalle sadece detaylı usg girerim yada birken fetal dna veririm. Bilinçli olmak adına ama ikili üçlü dörtlü bunları yaptırmam sanırım.. sende sağlıkla al inşallah yavrunu kucağına ❤️