Birberenannesi evet
Ben büyük boy su bardağı ile
1 bardak ılık su
1 bardak ılık süt
2 tepeleme yemek kaşığı şeker
1 paket maya bunları kapta karıştırıp üzerini kapatıyorum. 5-10 dk bekletiyorum
Yarım bardak sıvı yağ
2 yumurta akı( sarılar üzerine )
1 dolu tarlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Un kıvamını hamur hafif toplanınca eklemeyi bırakıyorum. 15 dk yoğuruyorum pürüzsüz olunca içine 2 doku yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ ekleyip hamuru tekrar yoğuruyorum. Mayalanmaya bırakıyorum. Hava sıcak aşırı sıcakta hamur salar.
Eğer tereyağ kullanmak istemezseniz sıvıyğ ölşüsünü 1 bardak yapın. Şekil verip üzerine yumurta sarıları (sürerken içine 1 kaşık süt ekleyebilirsiniz beya 3-4 damla pekmez)
Isıtılmış fırında 190-200 derece kızarana kadar pişiriyorum . Sığuyunca dondurucuya atıyorum
İhtiyaç halinde buzlu çıkarıp ısınmış fırına 3-5 dk sürüyorum. Varsa airfryerda olur. Her zaman kurabiye kek poğaça bulunur. Mayalı hamurlar sıcak fırında yeniden pişmiş gibi oluyor.
Ben cheescake bile denedim oldu