Hill- Misafir gittiğim sağlık ocağı 9 ay aşısının sistemde olmadığını mecburi olmadığını söyledi. Zaten 12. Ayda mecburi yapılıyormuş. Yaptırmak istemediğim de kendi sağlık ocağımdaki hemşire bir sürü şey saydı. Hemen tavrı değişti falan. Vurdurmama kararı alan oldu mu aranızda?
BenMathilda Hill- eğer bölgenizde fazlaca kızamık vakaları görülüyorsa ve hemşireniz bu yönde bilgilendirdiyse yapmanız elzem olur. Bebeğiniz alerjik bebek değilse de zaten yaptırmamanızın daha karlı olacağı bir durum yok ki
uynakbalina Hill- 9. aydaki aşı kızamık kızamıkçık kabakulak ilave doz diye biliyorum kaldı ki şu an kızamık vakaları artmış durumda siz bilirsiniz yine de
cinartos0 Hill- biz vurdurduk ama tabi ki ailenin isteğine kalmış bir şey zorunlu değil. Bende ilk vurdurmak istemiyodum ama doktorum salgın var bence vurulsa iyi olur dedi tamam dedim bende birde hemşire eğer ki kalabalık ortama çok giriyorsanız vurulsun dedi bide biz çok gezen bi aile oldugumuz için biraz korktum sanırım ama 1 yaşı beklesem de olurmuş sonra dan acaba vurdurmasa miydik yaa dedim eşime annelik iştee 🙃
Dilruba_1 Hill- tavrı niye değişiyor ki zorunlu değil size kalmış ama bulunduğunuz yerde vakalar çoksa ondan dolayı da tavrı değişmiş önemine dikkat çekmek istemiş olabilir Benim bulunduğum yer riskli bir bölge değil mesela biz yaptırmadık yarın 1 yaş aşısı yapılacak bir problem de yaşamadık
Hill- uynakbalina sadece kızamık değil kızamıkçık kabakulak.. hemşire açık konuştu sadece kızamık olsa vururdum ama kızamıkçık falan gerek yok zaten aynılarını 12. Ayda yapiliyor dedi. Biz de köyde ikamet ediyoruz okula giden cocuk da yok Suriyeli de yok. Alerjisi de yok.
BenMathilda Hill- o zaman sıkıntı yok, tutanak mecburen tutuluyor benim ikinci cocuğuma mecburen vurdurmadık bizde de tutuldu tavrı değişmedi ama belirtti böyleyken böyle diye, yapacak bir şey yok dedik
Hill- Dilruba_1 bulunduğumuz bölgede yaşlılar yaşıyor çocuk bile yok düşünün. Tutanak tutacak miş. Ben sadece bu ayı isteğe bağlı olduğu için vurdurmak istemediğimi söyledim..
uynakbalina Hill- bende aynı şeyi söyledim zaten 12. ayda vurulan aşı da aynısı uygulamanın bebek takibinden bakabilirsin. ayrıca bunların olmaması kızamığa yakalanmayacağı anlamına gelmiyor
queen_mom Hill- nasıl tutanak tutuyor ya öyle bir hakkı yok. Anne babanın kararı.istemezseniz yaptirmazsiniz. Tabi prim alamayacak ya oyuzden dellenmistir
Dilruba_1 Hill- Tutanak tutacak miş Tutarsan tut kolay gelsin de 😅 bizim hemşiremiz aramadı bile ne tutanağı fazla coşmuş ama orada prosedür öyle işliyorsa bilmiyorum çok saçma ilk kez duydum
Nefin Hill- bize 9. Ayda kızamık aşısı yaptırmaya gelebilirsiniz bakanlıktan yazı geldi 1 yaş kkk aşısının kızamık olanı 9. Ayda da yapılacak salgın var dendi. Biz yaptırmadık şimdi 1 yaşına geldi sayılır normal kkk aşısını yaptıracağız
Hill- uynakbalina evet baktım sistemde gözükmüyor. Bunu bir sağlık çalışani söyledi bana. Araştırmalarıma göre de bazıları öneriyor bazıları önermiyor. İsteğe bağlı. Tabiki de gelmiyor olabilir ama riskli bölge riskli olmayan bölge diye bir şey de var. %86 İstanbul daymis bakan kocanın açıklamasına göre. Neyse ben sadece buradaki insanların fikrini merak ettim. Tercih meselesi
uynakbalina Hill- sistemde yok zaten evet. vakalar artınca sonradan eklendi sizin tercihinize bağlı evet ama bu etrafında kimse yok diye yakalanmayacağı anlamına gelmiyor
Hill- Dilruba_1 tutulacak da tutulsun dedim ya hemen bilmiş bilmiş konuşmaları yok mu daha az önce geldim başka bir hemşire şart değil dedi de.
Hill- queen_mom bunu ilk defa duyuyorum bilgilendirdiğiniz için sağolun. Sonuçta sistemde olmayan bir seyi bana mecbur muş gibi gösteremezler.
MinikPandam_ Hill- kizamik salgınından bahsediliyor çocuğumu her gün parka götürüyorum salıncaklara dokunuyor korkuyorum açıkçası. Bu hafta aşıyı olacağız 9. Ayda
kivircikannesi Hill- Kızamık aşısının isteğe bağlı olduğunu söyledi ebe bize Bu hafta kızımı dokuzuncu ay kontrolüne götüreceğim. O zaman doktora soracağım 🤷🏻♀️