Dunyamoldun benim bebeğim doğduğundan beri kendi uyuyordu. Biz kucağımıza alıyorduk ağlıyordu. Yatağa koyup yanına uyanınca sakinlesiyordu. Sonra 4. Ayda hasta oldu ve hep kucakta uyumaya başladı. Kucakta yürürken veya sallarken. Dedim bu böyle olmayacak çünkü tontik bi bebek. Simdi 6 aylık ve son 1 haftadır artık yatağında kendi uyuyor. Tekrar nasıl alıştırdım derseniz.. Oncelikle odasına karartma perde aldim. Rutin uyguladim (bez degistirme, yüzü yağlama, burun temizligi, uyku konuşması, perdeleri kapama). Bi uyku müziği belirledim. Yatağına hep babasına iyi geceler dedikten sonra kucağımda yatar pozisyon müzik açık emzikle götürdüm. Ve yatagina koydum. İlk günler ağlamalı geçti ama bi sekilde sakinleştirdim (cok cildirik ağlayınca yine kucağımda uyuttum ama hemen almadim) Bi müddet sonra cildirik ağlamalarında kucagima almadim dikkatini dağıtmaya çalıştım. Mesela yüksek sesle şarkı söyledim. Ağzımla değişik sesler çıkardım. Bunları yaparken arkadan hep pispisliyorum ama ve arka fonda hep uyku müziği açık. Bu şekilde ağlamaları kesildi ve bi müddet sonra mayısıp uyuyordu (ama uzun sürüyordu baya). Suan yatağına koyuyorum, yatağında 15 dakika felan oyalaniyor, sonra bi mizmizlaniyor o mizmizlaninca artık uykuya geçiş yapmak istediğini anlıyorum ve arkadan iki pispis yapiyorum uyuyor hemen (o mizmizlanmaya kadar gitmiyorum yanina). Bazen yanina uzanıp pispisliyorum. Böylelikle 1 haftadır tekrar kendi yatağında kendi uyumaya başladı. Başlarda çok zor oldu banada ama sabır etmeniz lazım. Ek olarak uyanıklık saatlerinede dikkat edin. Ama ben çok az emimzirdim onunda etkisi vardır muhtelemelen. Uzun oldu sorry:)