Tamamen gördüğüm bir iki tarifi kendimce uyarlayıp yaptım tadınada baktım gayet başarılı 💪🏻
Daha tecrübeli anneler için basit gelebilir ama hiç denemeyenlere fikir olsun 🌼
Yarım su bardağı pirinç unu
Bir tepeleme yemek kaşığı bebek irmiği
2 yemek kaşığı tereyağ
Bir tatlı kaşığı pekmez
Tam buğday unu aldığı kadar
5 hurma
Yarım su bardağı ılık su
Hurmaların kabuğunu soyup çekirdeğini çıkartıp ılık suda beklettim. O sırada tereyağını eritip ocaktan altıktan sonra pekmez ve irmikle bir iki tur karıştırdım. Yumuşayan hurmaları sudan çıkarmadan suyuyla çatalla ezdim tüm malzemeleri yoğurdum unu aşama aşama ekleyip kıvamına karar verirsiniz. Yarım cm kalınlığında açıp bisküvi boyunda kestim üzerinde çatallı bastırıp şekil verdim 170derecede pişirdim. (Herkesin fırını farklıdır süre vermiyorum o yüzden takip ederek pişirebilirsiniz)