Durefsan Merhaba kızlar. Okuduğum birkaç kitap ve duyduğum önerilere göre 4. Ayda bebeğe küçük tadımlar yaparak ek gıdaya hazırlamak gerekirmiş. Yoksa 6 aylık olunca yememe sıkıntısı doğabiliyor ve bebek zayıflayabiliyormuş. Siz bu konuda ne yaptınız neler tattırdınız?
nazlimom_ Durefsan anne sütü aldığı için doktorumuz 6. Ayda başlamamızı söylemişti 6. Ayda basladık şuan 15 aylık kilosu falanda gayet iyi
Durefsan Aysegul93 tam olarak ek gıdaya başlamak değil zaten. Hani böyle yediğin şeylerden azıcık ağzına sürmek tarzında. Yani öyle diyorlar bende burada öneri almak istedim 😊
Aybars2023 Durefsan benim oglum 5 y 6 günlük doktoruma kalsa su bile vermeyeceğim. Emmiyor mama ile besleniyor yavaşy yavaş ağzına sürmeye basladım herşeyi, erik, karpuz, yoğurt gibi :)
Durefsan Aybars2023 benim kızım da 4 ayı bitirdi. Bende öyle ufak ufak başlamak istiyorum. Anne sütü alıyor ve 2 gündür de çay kaşığı ile su veriyorum çünkü hava aşırı sıcak 🥺
Semaaa39 Durefsan bizde tam 6aylıkkrn başladık. Kilo ve boyumuz doğduğundan beri hep önde. 6aylık olmasına 1 hafta varken falan yaptığım yoğurttan meyveden tattırmıştım sadece. 4 aylık bebek için çok çok erken
Aybars2023 Durefsan ben annelerin bebeklerini cok daha iyi tanıdıkları kaanatindeyim. Çünkü oğlum artık önüne birsey koyduğumda mutlu oluyor anlayabiliyorum kaşığı ağzına doğru götürünce hemen ağzını açıyor cocuk mamadan bıktı:))
Semaaa39 Durefsan yoo neden zor olsun ki. Zaten 180 günün tamamlanması gerek. Bebeğin destekli oturuyor olması kafasını tutuyor olması sizin yediklerinizin farkında olması gerek. 4 aylık bebek için sinirimi cok cok zor olur. Oğlum şuan daha farkında herşeyin bişey yerken o da istiyor vs. 4 aylıkken farkında bile değiller 😂
Durefsan Semaaa39 hayır, benim demek istediğim mesela yediğin meyveden dudağına azıcık sürmek gibi. Tam olarak kaşıkla ağzına yedirmek değill. 😄
tamzamanlianne Kızıma doktor onayında sadece mama içtiği 4 aylıkken başladım. Oğlum sadece anne sütü alıyordu ona da 5 aylıkken başladım
Semaaa39 Durefsan anladım ama ne gerek var :) 5. Ayda yapsanız biraz daha yakın ek gıdaya en azından :)
AviL06 Durefsan birkaç yorumu okudum da merak ediyorum sadece 😇 neden ? Yani tadım yapmayacaksınız sadece dudağına veya ağzına süreceksiniz ama neden 😅 zaten o tadını bile anlamayacak. O çocuğun eline oyuncak verin yine ağzına götürecek yemek istediğinden de değil tabiki ama istediğiniz kadar sürün ek gıda da zorluk yaşayacaksınız 🙈 bebeğiniz ek gıdada başka tatları yutmayı öğrenecek sıvı olmayan muhallebi kıvamında 🤭 yine de siz bilirsiniz 😇
Durefsan Aybars2023 haklısınız aslında. Her çocuk da bir değil aslında bu konuda öneri almak da saçma da.. 🤷♀️😄
Bilgeasill Durefsan ben 6 ayda başladım öncesi hiç birsey vermedim,ama bence küçük 4 ay yinede siz bilirsiniz. Hem şükür hersey yiyor gerçi başlayalı 15 gün oldu😄