Oğlum konuşmuyor cümle kurmuyor diye çok endişeliydim, acaba çişini kakasını bana anlatabilecek mi, bu süreçte zorlanır mıyız diye. Hatta burda post da açmıştım. Şimdi belki bizim gibi henüz konuşmaya başlamayanlar vardır, tuvalet eğitimi hakkında endişelidir diye motivasyon postu olsun bu. Biz her şeye tam 1 hafta önce öğleden sonra başladık. Halıları kilimleri kaldırdım, bezini çıkardım ve artık bez yok oğlum, tuvalete gidicez dedim. Tabi bundan önceden biz lazımlığı aldık ve bezini daha çıkarmadan bir süre anlattım, ara sıra oturttum, çizgi filmleri izlettim şarkılar söyledik bununla ilgili. Ama ciddi olarak hiç bezini çıkarmamıştım. Öncelikle benim oğlum 29.5 aylık, uzun süredir sabahları kuru kalktığını, çişini ve kakasını saklanarak yaptığını gözlemlemiştim. Onun için bir umut başladım. İlk gün gece yatana kadar çişini tuttu (öğleden itibaren), sık sık lazımlığa oturttuğum halde oturmak istemedi. Eşim de lazımlığı alıp salona getirdi ve şarkılar açtı TV’den. Bu biraz lazımlıkla barışmasına yardımcı oldu sanırım. Ertesi gün sabah erkenden kalkmış, çişini yatağının kenarına yapmış, ben yetişemedim tabi ama sakin bir şekilde tamam oğlum hadi banyoya gidip temizlenelim dedim, üstünü değiştirdim ve yeri beraber sildik. Gün içinde birkaç kez de hafif koltuğa kaçırdı çişini yine. 3. Gün artık koltuğa yapmadı, birkaç kez kenar bir yere geçip yere yaptı. Bu arada ben zaten sık sık lazımlığa oturtuyor ve şarkılar söylerek teşvik ediyorum ısrarla yapmıyor oraya. Akşama doğru kakası geldiğini fark ettik ve beraber lazımlığa gittik. Kakasını da çişini de yaptı lazımlığa. Hiç kakasindan korkmadı bu arada, bunu sık sık etraftan duyuyordum korkar diye. 4. Gün öğlene kadar çişini tuttu, lazımlığa yapmadı ama en son dayanamadı altına kaçırdı. Bu sefer gelip şortunu bana gösterdi, rahatsız olduğunu göstermeye çalıştı. Dedim tamam öğreniyoruz artık. O gün dışarı çıkmak zorunda kaldık, her ihtimale karşı kuralı bozup bez taktım, ama anlattım eve dönünce çıkarıcaz oğlum diye, dönüşte bir baktım bez kupkuru. Hemen lazımlığa götürdüm ve çişini oraya yaptı. Artık kasıtlı bir şekilde bir yerlere çiş yapmıyor. Ertesi gün, öğleden sonraya kadar yine tuttu çişini, hiç altına da kaçırmadı. Alışma dönemi diye yorumladım bunu, ki öyleymiş. Sonra uyudu, uyandıktan sonra da yapmadı, dedesine gidiyorduk yine bez taktım ve dönüşte yine bezi kuruydu. Döndükten sonra 2-3 kez çişini lazımlığa yaptı, ve kaka da yaptı. Sonraki gün sadece 1 kere altına yaptı, çişi geldiğinde önünü tutmaya başladı, kıvranıyor, çişi geldiğini bize böyle anlatıyor. Hemen koş bakalım tuvalete dedim, banyonun kapısının önüne gitti beni bekledi, gidip oturttum, yaptı çişini, ben onu alkışlarken o da mutlu oldu. Akşam yine kakası geldiğini aynı şekilde bana seslenerek belli etti, gittik ve yaptı. Son olarak dün artık hiç kaçırma yoktu, yine dışarıda çişini tuttu, eve gelince banyonun önüne gidip bana seslendi. Lazımlığa yaptı çişini. Bugün de sabah kuru uyandı, lazımlığa yaptı. Artık tam 1 hafta oldu ve 2 gündür özellikle çişini tuttuğunu, bezin olmadığını anladığını ve nereye yapması gerektiğini öğrendiğini gözlemliyorum. Hiç cümlesi yok, sadece çiş diyor, anne diyor ve başka kelimeleri var. Bana jestlerle sinyal veriyor ve öylece çişi veya kakası olduğunu anlıyorum. Banyoda mutlaka eline bir oyuncak veriyorum oyalamak için, çünkü oturur oturmaz yapmıyor tabii ki, bazen 15-20 dk bekliyoruz. Ben herhalde 1-2 ay sürer diyordum ama şuan çok mutluyum sizinle de paylaşmak istedim ❤️