Benim kizim simdi 9 ay 15 gunluk, her seyi yer. Yani yemesine ragmen kilosu oyle aman aman degil. Kilosu 9,3 civarlari boyu 72 cm. Yurtdisinda yasiyorum burdaki percentile gore ortalamanin ustunde, kilosu iyi boyu da oyle. Ama bizim ailede hep tombik cocuklar oldugu icin her goren bizimkine zayiflamis diyor 😅 sinirlerim bozuluyor.
Ben 3 ogun veriyorum (kahvalti, lunch ve aksam yemegi) ama ⅚ kez de bunun disinda kendi eliyle yiyebilecegi bebek chipsi (sebzeden yapilmis yada misir), salatalik, bi parca uzumlu ekmek, yada bebek kurabiyesi, bebek hurmasi (kucuk kucuk ozel uretilmis). Yada evde varsa herhangi meyveyi elinde tutup yiyebilecegi sekilde veriyorum o kendi kendine yiyor.
Bu sabah mesela yarim muz yedi, 1,5 saat sonra yarim kepekli ekmek icine yag surdum ve tavuk fumesi mi deniliyor ondan koydum yedi. Ogle yemegi olarak broccoli havuc hasliyacagim yanina da couscous ve yoghurt (couscousdan ½ yemek kasigi kadar yer yoghurtla) 1,5 saatte bir de su icer mutlaka suyu cok seviyor
Aksam yemegi icinde mini kofteler, yesil kabagi tutabilecegi sekilde kesip zeytinyagi dereotu, tatli biber ve kara biber baharatlariyla harmanlayip tavada iki tarafi da kizartiyorum hafif. Onun yanina da tekrar couscous yada bulgur.
Ara ogunlerde mutlaka meyve, yarim cay bardagi kadar yediriyorum meyveyi genelde.
Bu sekilde, dogru yapiyor muyum bilmiyorum ama (ilk cocugum😅) genelde onune yemegini birakip gidebiliyorum o hem oynuyor hem yiyor. Ozellikle sebzeyi cok seviyor. Onune pirasa havuc patates vesayre haslayip koyunca nam nam hepsini yiyor genelde. Pure seklinde yapmama gerek yok kendi tutup yemegi daha cok seviyor.
Bu arada anne sutu de iciyor genelde uykuya dalmadan once emziriyorum. Gunde 2 uyku yapiyor. Uyumak istediginde ve uyandiginda emmek istiyor.
Fikir olsun diye yazdim bana da tavsiyeleriniz varsa yazin mutlaka 🥰