Merve68681 hemen yardimci olayim. Isterseniz doktor isimleri de veririm özelden. Numarami da alabilirsinjz.
Kendiliginden degil ortez kullandik ama ortezi cikarinca tam duzelme olmamisti. Zamanla duzeldi kalan kısmı.
Ben ilk ogrendigimde çok arastirdim. Cok kisi ile iletisime gectim. Sol kalca geriydi bizim. 2. Ay cocuk doktoru bir ortopedi gorsun dedi . 47 derece falandi ultrasonda sol kalça…(sağ 60) Hani cıkmamış ama çıkmaya yakın tip. Biz doktor arastir kabullenememe falan derken 3,5 aylikken pavlik bandaji taktirdik. Cunku pavlik ortezi çıkık kalcayi bile yerine oturtuyor. Istatislikleri inceledim dunya saglik orgutunden falan makaleler okudum.
7/24 takildi aylarca. 9. Ay gibi doktor cikartti. Cunku neredeyse duzelmis.. Hareket etsin artik emeklesin diye. Ultrason cekilmiyor belli bir aydan sonra. Röntgene giriyorlar. Rontgen açısı 30 un altinda olmasi gerekirken 32 de kaldi bizim sol kalça. Çok olmasa da yine geri yani…catı oluşmamış falan..neyse 3 yasina kadar bekleyelim olmazsa ameliyat ederiz ama ben duzelecegini öngoruyorum ustune bastikca dedi….yurumesinde falan hicbir sorun yoktu. Sadece geç yurudu ortezden dolayi. 2,5 yaşinda yine rontgen cekildi. Sol Derece 28 olmuş. Yani duzelmis. her yil kontrol artik dedi. Buraz geç duzeliyor sadece