Caglab Arkadaslar arada hem ekran izleyip hemde normal zamanında konuşan cocuklarınız varmı kaç aylıkken konustular ben nerdeyse izletmiyorum diyebilirim çok nadir bakar
EmineYilmaz Caglab ya şöyle bi durum var tv telefon çok çok zararlı ama yakınımın çocuğu aşırı aşırı aşırı ekran bağımlısı. Çocuk buna rağmen çok erken konuştu . Benim kızım öyle değil pek izlemez özellikle bi dönem hiç izlemedi ama 3 yaşından sonra konuştu
Miniktirtillarim Caglab uzun bi donem kv ile kaldim evde 3 tv vardi mutfak salon cocuklarin odasi her daim hepsi acikti haricen çocukların pc de hic kapanmazdi pandemi okul vs de yok tabi yani ister istemez biri kapands öteki acik kaliyordu kisitlamadim bi yerden sonra bende. Cok sever izlerdi. Babasida yurtdisinsa oldugundan muhakkak her gün en az 1 saat telefonda facetime ile görüşürdük telefonda dolayisi ile kaçınılmaz oldu. 22 aylik net sekilde 2li 3lü cümleler kurmaya basladi. Öncesinde hep kelime haznesi inanilmaz coktu. 2.5 yas cok net konuşuyordu suan 3 yas sussun diye bazen gözünün icine bakıyoruz. Asla bununla övünmüyorum yaptigim dogru demiyorum sadece sorduğunuz icin cevap veriyorum 🙏
Caglab Dolores 19 aylık , baba, dede, su, mama, baybay, bitti, gitti, yok , git , miyav, bunları söylüyor onun dısında her şeyi anlıyor komutları uyguluyor göstererek anlatıyo yani ah ah yapıyo gösteriyo ama bana kelime sayısı çok az geliyor tabi 😕
Caglab EmineYilmaz evet canım bende böyle şeyleri çok duydugum icin sormak istedim. Devamlı ekranı öcü gibi gösteriyolarda okey cocukları hipnoz etmemek uyarmak gerekiyo kimsede cocugunu oturtup saatlerce izletmiyodur heralde ama günümüzde tvde var telefonda çağ ilerliyor ve kanıtlanmış birseyde yok ekranı sıfırlayın falan diyolar bazı doktorlar bence ekranla alakalı yüzde 5 etkisi belki var belki yok bütün herkes takmıs bence tvye telefona
Dolores Caglab siz zaten izletmiyorum demişsiniz. 5-10 dk izleyen çocuğun konuşması etkilenmez ekrandan. Ama daha iyi konuşmasını istiyorsak, bol bol sohbet, oyun, kitap okuma, resimli kitaplara bakma, birlikte şarkı söyleme yapmalıyız. 19 ay için kelime sayısı az, ama geliştirmeniz mümkün 💐
Wanderlust Caglab kelime sayisi biraz az gercekten aslinda ekran izletiyorsaniz karsisina koy izlesinden ziyade soru sorup onjnla etkilesimli izleseniz daha iyi olabilir. Ben 2 yasa kadar 0 ekrani kesinlikle savunuyorum cok cok etkisini gordum cunku sadece konusma degil beyin gelisimini, hayal gucunu, iletisim becerisini, sosyal becerisini herseyi koreltiyor. Anasinifina giden cocuklarin hangisi ekrani erken yastan beri izliyor hangisi gec baslamis cok net ayirt edebilirsiniz daha okulun ilk yilinda dahi ucurum gibi farklari var basit bir kelime yetersizligi konusma geriligi degil cok seye etki ediyor inanin doktorlar tek birsey dolayi izletmeyin demiyorlar yani.
Caglab Miniktirtillarim yaptığınız bence gayet normal akışa bırakmışsınız. asla tv açmamıs devamlı kitap okuyan ders çalıstıran çok zorlayan kisilerin çocukları bakıyorsunuzki konuşamıyor bence çok fazla etken var ama tvye telefona takmıslar
elifdedim Miniktirtillarim ya o birazda evdeki insan çokluğu ve karşılıklı iletişimlede alakalıdır tv yanında evdeki insan sayınız çoksa onunla ilgilidir bebişinizin konuşması sadece anne bebek ve tv olan evlerde ben dil gelişimini etkilediğini düşünüyorum.
Atlasbebek3535 Caglab 24 aylık olcak. Günlük 1 saat izliyor yaklaşık. 18. Aydan beri. Şuan herşeyi konuşuyot cümleler kuruyor
elifdedim Caglab kendimden örnek veriyim evde de aman aman izletmiyorum tabii ki sadece sabahları kahvaltı hazırlarken ve altını değiştirirken açıyodum kelimeleri vardı yine bi kaç tane ama 2 haftadır annemlerde kalıyorum tv hiç yok ve inanılmaz değişim var kızımda gidincede daha dikkatli olcam bu konuda
SetenayCo Caglab Siz bu başlığı kafanızdaki doğruları onaylayacak anneler bulmak için açmışsınız. Ekranın zararları için arama bölümüne otizm veya uyaran eksikliği veya gelişim geriliği yazın bakoın neler çıkacak. Ekranın bütün zararları hemen gözle görülmeyebilir. En tehlikelisi olanları uzın vadede ortaya çıkar maalesef. Kızımın 19 aylıkken en az 100 kelimesi vardı şimdi 22 aylık takır takır konuşuyor, hiç ekran görmedi. Doğduğundan beri her şeyi anlattım açıkladım, sohbet ettim. Ekranın öğretip de sizin öğretemeyeceğiniz hiçbir şey yok.
Sinemisssss Yiğenim elinde telefonla büyüyor 2 yaşında konuşmaya başladı kızım 30 aylık daha 2′li kelimesi yok ve uzun süredir ekran cok cok az bizde
Caglab Sinemisssss evet canım ya bazen diyorumki bosuna izletmemeye uğraşıyorum 😂 çok fazla kasmamak gerekiyo hicbiseyi
Miniktirtillarim Caglab öyle tabi. Ben cok kitapta okudum ama etkinlik falan anlamam. Öyle duyusal etkinlikler butunleme etkinleri vs instada gördüklerimi bilirim sadece ama ciddi kitapligimiz var sıkıldı artik hepsini okudugumuz icin istemiyor yenisini al diyor. Ezbere bidi bidi hizlica geciyor artik cogunu. Sadexe tv telefon verip akisinada birakmadim yani. Inanin 3 yasinda ama hayatının yarisini disarda geçirmiştir hayvanlarla bahçede surekli oyun peşinde. Ama sanirim insanlarda öyle bi algi oluyor. Haa tv izliyosa demek ki tüm gun tv izliyor bu bebek vs diye düşünüyolar sanirim.
Hkshkshsk Caglab oğlum haftaya 1 yaşına gircek sadece 1 çizgi flm izler kaplan deniel oda başkada hiç TV yüzüne bakmaz reklam çıkmadığı sürece baba dede dedo attim derim oda at der mama memet meme kap kap oda çizgi film açtığım zaman söyler aoyledigim komutlarida dinler gel babaya git biri cagirsa gider elimizi tutar dış kapıya götürür beni dışarıya götür diye gel şu iç dediğimde gelir suyunu içer mama yemeğe zamanı diyince yanıma gelir oturr
Miniktirtillarim elifdedim tabi ki cok etkisi var kalabaliginda. Eskiler der ya hani koyde bi bebegi 10 kisi büyütür diye o misal. Surekli bi iletisim ve onla ilgi olunca farkli isliyor durumlar. Simdi ki 8.5 aylik kizimda mesela baba abla gak mam diyo evde 3 kisiyiz ben ablasi kendisi :) Sadece o ve ben olsak asla baba bile demezdi sanmiyorum. 1 haftadir ablasi yanimizda degil mesela ne kadar az konuştum bugun diyorum kendi kendime mesela. 🤷♀️
elifdedim Miniktirtillarim evet ya o yüzden tek başına çocuk büyütmek her açıdan zor ben evde tv açmak zorunda kalıyorum sonra bi de vicdan yapıyorum ablası kaç yaşında bebeğinizin