Herşeye bir neden bulamayız ama yeterince cevap verebilirsiniz mesela bu neden kırmızı? Kırmızı olmak istemiş. Yeğenim hayvanın neden 2 değil 4 ayağı oldugunu veya neden gece olduğunu hep gündüz olmadığını böyle bir sürü cevapsız soru soruyor neden diye bende cevap veremeyeceksem üstü kapalı bir şeyler söylüyorum onun somutsallığından uzaklaşmadan. Mesela çocuk neden üzgün dediği zaman soyut bir kavram olmadan cevap veriyorum yani onu mutsuz edecek bir olay olmuş oda ağlamış üzülmüş gibisinden sevinçten ağlıyor dediğinde mesela çocuk bunu algılayamiyor çünkü onun dünyasında mutluyken sadece gülersin uzgunken veya sinirliyken ağlarsın gibisinden yani somutlaştirin nedenleri öyle aciklamaya çalışın biraz zor🤣