Kızlar selam , dil ile ilgili hep konu açtım. Abartıyorsun diyen anneler , at yarışına sokma cocugu diyen anneler oldu hep. Lütfen bu postum bu diyaloga dönüşmesin🙏🏻 zaten ben yeterince üzgünüm bu konuyla ilgili. Tv tablet 18 aya kdr hiç izletmedim. Şuan 28 aylık. 18. Aydan sonra bazen günde 10dk bazen 30dk bazen günlerce hiç açmıyorum. Tekerleme kitaplarından tutundan hikaye kitaplarına kadar doğduğundan beri okurum ve kızım çok sever. Duyusal oyunlarda kurar ve oynarız. Algısı çok iyi çok şükür ama Bizde sorun şu ki , kızım söylediği kelimeyi tekrarlamaz. Muhtemelen 70-80 adet kelimesi vardır kullandığı ama aktif değil. Örneğin “bitti “ kelimesini öğrenir 3-5 gün kullanır sonra “çıkart” kelimesini öğrenir bi önceki kelimeleri asla kullanmaz. Öğrendiği kelimeleri resmen kenara atar asla ve asla söylemez. Misal su diyebiliyor dedi yani aylar önce ama bi daha demedi. Su demek yerine aglar. Acıktım diyebiliyordu. Artık demiyor onun yerine bagırıyor. Her kelime için bu böyle. Pedagogla görüştük 24ayda . Kimi cocuklar böyledir. Yeni birşey ogrendiğinde eski kelimeyi tekrat etmez dedi. Kızımı gözlemledi sorun yok dedi sosyal ortam kreş önerdi. 3-4 aydır kreşe gidiyor yeni yeni kelimeler söylüyor evet her 5 günde bi yeni kelime söylüyor ama yine bi öncekileri kullanmıyor. Dil terapistine gideceğiz artık. Kreşinde etkisini bu anlamda görmedik. Kelime dağarcığı arttı evet ama kullanmıyor 🤷🏼♀️ dil terapisti gerçekten faydalı mı? Medet umup kızımı götürmeli miyim? 2-3 yaş için faydasını gören anneler oldu mu? Kaç seans gittiniz? Neler yapılıyor? Bilgilendirir misiniz🌸