denizmoom o merhaba maşallah çocuğunuzun algısı çok açık yani ben şöyle anlatmak isterim ben İzmir’de yaşıyorum oğlum bu tarz hareketler yaparken ben de çok ağladım günlerce geceleri uyuyamıyordum oğlumun tepecik eğitim ve araştırma hastanesi nde kontrole götürürken çocuk doktoru beni o şekilde görünce çok üzüldü ve hemen beni aradan oğlumla beraber nöroloji doçent doktorun yanına götürdü kendisi öğrenci yetiştiriyor kısacası parmakla gösterilen bir doktordu ben oğlumu götürdüm beni dışarı çıkarttı oğlumla 1 saat 1,5 saat kadar ilgilendi oyunlar oynadılar baktılar ettiler benim oğlumun da algısı çok acıktı tıpkı sizin çocuğunuz gibiydi söyledigim her şeyi yapıyordu evet hayır yoktu kafa sallaması felan yoktu nöroloji doktoru 1,5 saat sonra beni yanına çağırdı be sakın üzülme senin çocuğun kesinlikle ve kesinlikle otizim değil yurtdışında biz seminerlere katılıyoruz otizimle ilgili farklı hastalıklarla ilgili dedi otizmli çocukların hiçbir çeşidinde algı yoktur göz teması yoktur ya da kısıtlıdır eğer çocuğun kelimesi varsa göz teması varsa biz bu çocuğa kesinlikle otizim demiyoruz dedi ben kendi oğlumu kendi İsteğimle bir Özel eğitim rehabilitasyon merkezine götürdüm oradaki psikiyatristin de değerlendirmesini istedim zaten onlar size direk soruyorlar hiç hastaneye götürdünüz mü nöroloji gördün mü psikiyatrist gördü mü diye ben de anlattım götürdüm psikiyatriste otizim tanısı koymadı nöroloji de otizim tanısı koymadı sadece uyaran eksikliği vardı oda sağ olsun kayınvalidem bakıyordu oğluma sabahtan akşama kadar televizyon hiç kapanmıyordu zaten olan olmuştu yani çocuğunuz da şuna dikkat edin kelimesi var mı göz teması kuruyor mu algısı açık mı bir televizyon izletme sürekli konuşun konuşması açılacaktır yani ben şu anda özel eğitime götürüyorum ama benim oğluma üç ay verdiler derya hanım üç ay içinde sizin çocuğunuz normale döner maşallah algısı çok iyi uğraştırmıyor bile bizi bir kere söylüyoruz hemen yapıyor biz de otizim gözüyle bakmıyoruz zaten algısı o kadar açık ki denildi