Merhaba anneler !
Benim kizim 1 hafta sonra 17 aylik olucak.. gelisimi sizce cokmu geride .
Yapabildikleri:
. Isaret parmagini kullaniyor, ( bir sey istedigindede kullanir) yolda yürürken arabayi gösterir araba der, agici gösterir agic der , köpek gecince hav hav der , cicegi gösterir cicek der
. Göz temasi var
. Taklit bercerisi iyi sayilir
. Kelime sayisi 14 (anne baba diyor )
. Oyuncaklariya ( bebegini besliyor mama diyerek, arabalarla normal sürerk oynuyor), vs
. Yemegini kendisi yiyebiliyor kasikla catala ögrendi sayilir
. Alkis yapiyor cani isterse
. Cok güler yüzlü ve cok aktif bir cocuk
. Komut: al ver , bezini cöpe at, kapiyi ac , kapat , dügmeye bas. Ayakkabini giyelim dediginde aykabinsa gidiyor
. Resimler üzerinde 6-7 tane hayvan sesini sordugumda cikarabiliyor
. Dans etmeyi seviyor
. Ayagini, sacini, kulagini nerde dedigimde cani isterse gösteriyor.. diyer organlari henüz ögrenemedik
Yapamadiklari:
. Bay bay yapmiyor
. Kolay komutlari bile anlamiyor .. örnegin topunu bana getir gibi komutlari anlamiyor , yada hemen yaninda kumada var bana verirmisin dedigimde anlamiyor .
. Resimler üzerinde köpek nerde dedigimde göstermiyor
Beni aslinda en cok korkutan al ver kapat ac disinda cogu komutlari anlamamasi. Sizce benmi abartiyorum yoksa otizm den süpelenmeliyim ?