Merhabalar. Oğlum 15. Ayına bugün girdi. Ne zaman hatırlamıyorum ama uzun zamandır işaret parmağını kullanıyordu ama aktif kullanmiyordu. Bu son zamanlarda daha çok kullanır oldu. İşaret parmağıyla her nesneyi şekli gösteriyor sık sık, sanırım öğrenmek istiyor. Bu çok hoşuma gidiyor. Fakat bu noktada öğrenme isteği dışında her istediğini işaret parmağı kullanarak göstermesinin önüne geçmek için ne yapılabilir? Yani mesela bardağı ya da pipetli sulugu gösterip su istediğini anlıyorum. İşaret parmağı ile gitmek istediği odaya götürüyor vs. Konuşmasını nasıl teşvik edebilirim. Mama meme baba dede anni gel gak ve bunun dışında anlamadığım anlamsız kelimeleri var. En azından su istediğinde su diyebilir ya. Her bebeğin gelişimi farkli onu da biliyorum. Hayatımda cikarmadigim kadar hayvan sesini çıkardım yok demiyor.