Ballloglum 2 yaş sendromu 🌺
Bu dönemi sakin geçiren ben ne gördüm ne duydum. Gelişimsel bir süreç malesef ki çok zor ve yıpratıcı. Bizde böyleyiz hergun sandalye koltuk tepelerinde sürekli düşüp duruyor canım burnumda geziyorum desem yeri.
Herşeyi kendi yapmak istiyor. Ben yiyeceğim, ben giyeceğim, ben oynayacağım gibi gibi kendini tanımasını neler yapabileceğini görmesi ve anlaması için fırsat tanimalisin.
Konuşmasını desteklenen için ne istiyorsa yapmak yerine göstermesini istemelisin. Gösterdiği nesnenin adını söyleyip gün içinde tekrarlamalisin. Örneğin su istiyor ve anlıyorsun direk vermek yerine ne istiyorsun canım? Susadin mi? Su içmek istermisin? Ah Ahmet su içiyor aferin yavrum gibi desteleyup gün içinde Ahmet susadin mi su içmek istermisin bak bu su gibi yönlendirmeler yap 🤗
Oyuncak, yiyecek,giyecek isimleri ile de tekrarla