Kamale Şunu tam olarak merakımdan soruyorum. Türkiyede doğum yaparken devlet aileye neler yapıyor? Hangi yardımlarda bulunuyor. Ben Azeriyim, Azerbaycanda doğurdum. Çalışan bir anne olduğum için devlet aldığım maaşa hesapen nerdeyse 25000 tl doğum parası verdi. Doğumdan sonra da her aileye 7440 tl yarım ediyor 1 seferlik. Ben doğumdan sonra çalışmayı bıraktım. Eger anne çalışmaya devam ederse her ay 650 tl gibi para veriliyor 2 yıl boyunca. Peki Türkiyede nasıl oluyor?
Polikistikannee Kamale Valla çalışanı bilmiyorum ben çalışmıyordum devlet hastanesinde doğum yaptım sonrasında sadece 300 TL doğum parası aldım o kadar
Noname21 Kamale Türkiye’de öncelikle doğumda devlet hastanesi seni canından bezdiriyor Sonra bir doğum parası veriyor ama az birşey 300/500 falan Sonra her ay bez mama biberon gibi temel ihtiyaçlara zam geliyor Seni soyuyor 😀 son durum bu
Dolores Kamale çalışan anneyim. Sadece 300 tl yardım veriliyor 😂😂😂😂 ağlanacak halimize gülüyoruz. Türkiye’de doğum yapan anneye herhangi bir destek yok yani.
Bebetonunmotheri Kamale 8 ay once 20.000 ₺ ye yakin para verdi (calisan anne icin soylüyorum) 300 ₺ dogum parasi 122 gunden fazla sigortan varsa bide ayriyetten emzirme parasi veriyor. Bunları verdigi icin çok zengin oluyorsunuz ve hicbir yardima katilamiyorsunuz😂
Kamale Noname21 bizde kendin tercih ediyorsun özelde mi doğurmak istersin, devletde mi. devlet hastaneleri o kadar berbat ki kimse orayı tercih etmiyor😃
Kamale Noname21 bizde mamalar en çok Rusyadan geldiği için ordakı savaş sorunlarından dolayı 1 kere zam yapıldı oda çok degil. Mesela benim kullandığım mama 476 liradan 520 lira oldu. 5 günlük idare ediyor
Noname21 Kamale özele doğum parası verecek şanslı kesim özelde doğurmak istiyor ama olmayan ne yapsın el mecbur devlete gidiyor
1aysekaplan Kamale develtte doğurdum Ankara Bilkent şehir hastanesi tek kişilik kocaman tertemiz odada doğurdum sancı cekerken eşim yanimdaydi kendime özel ebem vardı cokda ilgiliydi kendime ait duş yeri vardı ve şükür dogumumdaki doktorumda çok iyiydi ve 3 saatte sağ salim doğurdum okey 😉
Emineyaman4343 Noname21 kendi isteğimle devlet hastanesine gittim 9 ay sorunsuz muayenemi oldum çokta iyi muameleyle normal doğumunu yaptım birazda insanlık meselesi
Dolores Kamale ben doğum yapalı 1,5 sene oldu. Hadi arttı diyelim en en en fazla 700 civarı bir şey olmuştur. Türkiye’den haberiniz var mı bilmiyorum ama her şey çok pahalı, dolar şu an 25 tl, yardım falan da yok yani.
Beraninannesii Kamale Doğumdan önce süt kart verdiler 6 ay boyunca 75 lira yattı içine belirli anlaşmalı mağazalardan, marketlerden alışveriş yaptık(Ne alınabilirse) Doğumdan sonra 300 lira gibi süt parası yattı Sonrasında belediye birtane bez çanta getirdi içinde biberon emzik bayrak ve mektup vardı bu kadar
_Asilin_Annesi_ Kamale ev hanımı isen sadece 300₺ (3 yıl önceki fiyat şuan bilmiyorum) gibi bir ücret yatıyor. Çalışan anne isen doğum parası yatıyor o da maaşına göre mi vallahi güncel fiyatları bilmiyorum çünkü son zamanda herşey değişti. Ben çalışan anneydim doğuma kadar ve sonrasında da doğum izni süresince çocuk 4 5 aylık olana kadar belli aralıklarla para aldım. Ücretli izin olduğu için. O da. 3 4 bin kadardı. Yine 3 yıl önce. Yani devletin verdiği hiçbir şey yok ilk başta dediğim para dışında. He bazı belediyeler doğum paketi veriyormuş ama o da çok sayılı. Ben onu da görmedim 😂 2.yi Azerbaycan da mı dogursam 🤪🤪🤪
Beraninannesii Kamale Yani 75 liraya bugün çıkıp dışarıda 1 kişi karnını dahi doyuyramiyor . Asagari ücrete zam geldi geldiği gibi marketlerde etiket degimi başladı şaka gibi 64lu 1 paket bezi 199liraya alıyordum bı anda 250 oldu sadece bir günde