Topuk kanı alınıyor diyenlere soruyorum. Doğumda alındı ve sağlık ocağında alınacak dendi gittiğimizde sordum sma için de bakılıyor mu diye yok dediler 5 farklı hastalık bakılıyormuş ama sma bakılmıyormuş evlenmeden önce eşlere yapılıyor diye cevap verdiler bu arada biz evlenirken yoktu bu uygulama bizden 2-3 sene sonra yürürlüğe girdi yani bize de test yapılmamıştı. Yani sorum topuk kanında belirti verir miydi sma yoksa onun için ayrı mı test vermek gerekiyor bunu merak ediyorum