Ballloglum Merhabalar eğer ki kulaklarda duyma kaybı vs herhangi bir sağlık sorunu yaşamıyorsanız 3-4 tane de olsa kelime çıkartması ve sesler çıkartmasıyla birlikte 3 yaşına kadar konuşamama normal kabul edilir. Kaldı ki erkek çocukları biraz daha geç konuşabiliyor gerçekten. Ayrıca bu süreçte eğer ki çocuğunuzun her dediğini bir şekilde anlayıp yerine getiriyorsanız bazen çocuklar konuşmaya ihtiyaç duymayabilir. Sabır gerektiren bir süreç şuan muhtemelen bolca kelime depoluyor ve birden konuşup sizi şaşırtabilir. 🙈 dediğim gibi eğer bir sağlık sorunu yoksa bolca sabır, bol bol kitap okuma, akranlarıyla vakit geçirme ile sökülecektir. Çocuk gelişimciyim bu arada içinizi ferah tutun 😚❤️