Tazeanneyim_ Merhaba kızlar bu hastalik sosyal medyada çok fazla karşıma çıkıyor yakınımda cevremde rastlamadim ama nedense bebegim icin endişeleniyorum. Topuk kanında hastalık olup olmadigi belli oluyormuş sanirim bilginiz varsa bilgilendirir misiniz nasil belli ediyor kendini kaç ayda belirti gösterir
sahramom Tazeanneyim_ sağlık ocağından alınan topuk kanı ile kendini belli ediyor çok sinsi bir hastalık ne zaman kendini belli eder bilinmiyor genelde 2 3 aylık dönemlerde belli oluyor
baykuskiz_ Tazeanneyim_ hastalik olsa topuk kaninda cikar size donus yaparlardi zaten. Yapmadilarsa endise edeceginiz bir durum yok
bunemeselaa Tazeanneyim_ geçen sene mayıs ayından itibaren tüm yenidoğan bebeklerden alınan topuk kanında bakılıyor denmişti ne kadar doğru bilmiyorum. Ben de bir dönem çok korktum oğlum Şuan 10 aylık hasteneyi arayıp sorduğumda biz topuk kanında Sma taraması yapmıyoruz deyip aile hekimliğine yönlendirdi ebe ise hastane almadıysa bizi arıyorlar biz öyle alıyoruz demişti kısaca birbirlerine itelediler en son ebeyi arayıp bu durumun önemli bir konu olduğunu ve tarama testi yapılıp yapılmadığını sordum sinirlenmiştim çünkü sonuçların onlarda olmadığını sanırım il Sağlık ta bulunuyor öğrenip döneceğini söyledi arayıp sonuçlarınız negatif temiz yani içiniz rahat olsun demişti. Rabbim tüm hasta yavrularımıza şifa versin 🙏🏻
Ays1 Tazeanneyim_ benim oğlum 2,5 yaşındayken bile bırak emeklemeyi sürünüyordu sonradan ayaklandı ama çok dengesiz durup dururken bile düşüyordu nörolojiye götürdüm sma dan aüphelendiler çok şükür çıkmadı ama şuan 4 basacak haylada yere sağlam basamıyor konuşamıyor gen testi verdik eşimle bende verdik taşıyıcı olduğumuz ortaya çıktı oglumdaysa 12 farklı gen hastalık var
mLyyk Tazeanneyim_ doğumda belli oluyor. Yakalanmak değil aslında. Test yapılmayan bir bebekte bu hastalık varsa kendini atıyorum 2 yaşında gösteriyor, o zaman anlaşılıyor test yapılmadığı için. Topuk kanında çıkmadı ise aman sonradan olur mu diye bir düşünceye girmenize gerek yok çünkü olmaz
Gizzzzz-giz bunemeselaa benim bebeğim den aldılar hastanede kağıdın üstünde sma için olduğuna dair not düşülmüştü hatta ebe sordu iki topuk kanı alındı değil mi diye sizden iki topuk kanı aldılarsa biri sma taraması için
Gizzzzz-giz Tazeanneyim_ bebek doğar doğmaz topuk kanıyla bakılıyor bu hastalık varsa seni arayıp bilgilendirşyorlar çocuk yaşıtları gibi davranmıyor kaslarını kullanamıyor oturamıyor ve zamanla yemek dahi yiyemez duruma geliyor sonucu maalesef tedavi olmazsa ölüm oluyor
Gizzzzz-giz bunemeselaa evet işte biri sma için biri de normal topuk kanı hastane normal topuk kanı aldı demekki
Cylnmiray Mesela aradıklarında sana ulasamazlarsa sağlık ocağına bilgi gidiyor mudur yada ulaşıncaya kadar arıyorlarmıdır.Bende çok merak ediyorum bu konuyu. Yabancı numaraları açmıyordum eskiden . Eşiminde telefonu çekmiyor çoğu zaman. Bebeğim 11 aylık . Bisiy çıksaydı mutlaka ulaşırlardi değil mi
Gizzzzz-giz bunemeselaa hayır normalde iki kere alınması gerekiyor eğer ki hastane 1 tane aldıysa bir tane de sağlık ocağı alıyor brnimki hastanede 2 tane alındı ama ebe beni arayıp iki tane aldılar değil mi diye sormuştu hatta hastaneye de sor dedi ama ben de zaten iki tane alındığına dair belge var
Roza28 Sağlık ocağındaki ebe ve doktorunuzdan öğrenin, içiniz rahat etsin. Ama ulaşıyorlar bir şekilde gen hastalığı varsa. Yine de yarın gidin, sorun
bunemeselaa Gizzzzz-giz işte bizim elimizde öyle bir belge yok özelde yaptım doğumu topuk kanı işe ilgili bir belge verilmedi bize
Gizzzzz-giz bunemeselaa Allah Allah ben de özlede yaptım ama uzun Bi kağıt verdiler sizinkiler sorumsuzluk etmiş
bunemeselaa Gizzzzz-giz aradım taradım evde sadece doğum raporu aşı karnesi ve ayak izi doğdu saat vs yazan. Bi kâğıt aradım yarın arayın dediler bakalım