duru2603 merhaba. Sabırlı olun birçoğumuzun başına gelen şeyler bunlar. Öncelikle sabahtan ona tuvaletini yaptıracak yiyecekler vermeye başlayın. Sütlü tarhana, kayısı suyu, kayısı, zeytinyağlı salata suyu gibi. Çocuğunuza hangi yiyecek olur onu siz bilirsiniz. Sonra da bol bol ılık su içmesini sağlayın.
Tuvalete oturduğunda da ona gerçekmiş gibi hikaye anlatın. “sana bir sır vereyim mi? Biliyor musun ben küçükken tuvaletimi yapmaktan çok korkuyordum. Çünkü kaka yapmanın iyi bir şey olduğunu bilmiyordum. Sonra annem bana geldi sarıldı, ben de kakamı yaptım çok iyi oldu. Annem bana alkış yaptı. Bir de afferin öpücüğü verdi. Sonra bi daha hiç korkmadım. Peki Sen de korkuyor musun? Biliyor musun Biz yemek yiyoruz ya onların yararlı kısmını vücudumuz alıyor, ama kalan kısmı çıkmak istiyor kakamızla onları dışarı atıyoruz. İstersen sen de yap birlikte alkış yapalım seni tebrik edelim” falan deyin. Bir de her tuvaletten sonra ödül gibi bir hareket belirleyin. Mesela biz kaka çak ı yapmıştık. Önce ben onun ellerine vuruyordum sonra o benim. Abartı bir sevinç gösterisi falan öyle öyle seremoniyle başlayıp 2 haftada falan rutine dönüyor.
Bu arada şimdi tuzum kuru diye bunları böyle sakin sakin yazıyorum ama şey gibi de olmasın. Siz sabırsızsınız, bak ben ne güzel sabırlıydım tereyağdan kıl çeker gibi hallettik harikayız süperiz değil. İstrrr istemez gergin geçen zamanlar, her çocuk bir değil, bi hevesle oturtuyorsun yapmıyor, kalktığı anda yeni giydirdiğin giysilere yapıyor falan. Ağlama krizleri vs. Ama diyeceğim o ki geçiyor valla ya.
Uzun yazdım kusura bakmayın. İnşallah işinize yarar.