Beraninannesii kurban diğer tüm ibadetler gibi bireysel bir ibadettir. Kurbanla yükümlü olmanın tek şartı da temel ihtiyaçlar ve borçlar dışında nisap miktarı malın olmasıdır. Nisap miktarı 80,18 gr altın veya buna mukabil parayı ifade eder. Bu miktarda birikim erkekte varsa erkeğin kurban kesmesi vacip olur, kadında varsa kadının kesmesi vacip olur. Her ikisinin ayrı ayrı nisap miktarı malı varsa ayrı ayrı kurban kesmeleri gerekir. Kısacası namaz, oruç gibi ibadetler nasıl şahsa özel ve biri adına diğerinin yapmasıyla yerine gelmiş olmuyorsa kurban ibadeti de öyledir. Kadın-erkek farkı aranmadan kimin nisap miktarı malı varsa kurban kesmekle yükümlü olan odur. İkisinin de nisap miktarına ulaşan birikimi yoksa ikisi de bu ibadetten muaf tutulur. Buna rağmen vacip olmadığı halde gönüllerinden gelerek nafile olarak kurban kesmeleri mümkündür ve bütçeleri kurban kesmeye yetecek herkesin kurban gibi teslimiyette zirve olan bir ibadeti yapmanın manevî hazzını yaşamaları özellikle tavsiye edilir.
İkinizin de nisap miktarına ulaşan birikimi yoksa keseceğiniz kurban nafile kurban olacağı için kimin adına kesileceğinin bir önemi kalmaz. Bir sene biriniz öteki sene diğeriniz adına kurban kesmeniz mümkündür. Fakat erkeğin nisap miktarı malı varsa kurban kesmesi ona vacip olacağından kendi adına kesmek yerine eşi adına kesemez. Kesecek olursa kadın nafile sevabı kazanır fakat erkeğin üzerinden borç kalkmamış olur. Yani kadının ibadetinin kabul olmaması durumu yoktur, erkeğin kendi borcunun ortada kalması durumu vardır.
Kurban olarak kesilecek bir hayvanı mutlaka para ile satın almış olmak gerekmez. Kişinin anne-babasının, eşinin ya da bir başkasının hediye olarak verdiği hayvanı da kurban olarak kesmek mümkündür. Buradaki tek hassas nokta vekalet verilmesi gerektiğidir. Kurban kesimini yapacak kişiye vekalet verildikten sonra kurbanın geçerliliğiyle ilgili bir sorun kalmaz. Allah kabul etsin 😊🌺