anne__yavrusuyu çok yakın bir arkadaşım 12 yaşından beri yetiştirme yurdundaydı öncelikle çocuk artık devletin çocuğu oluyor akşamları etüt yapıyorlardı okuldan sonra falan okula gidip gelirken servis ile gidiyorlar yanlarında anne dedikleri refakatçi ile çıkışta onlar alıyordu lisedeydik tanıştığımızda sigara içiyordu ama giderken okuldan sonra komple üstleri aranıyor telefon vs alınıp kasaya koyuyorlardı 3 tane sigara hakkı vardı ailesi isterse haftada 1 gün hasta sonu dışarı çıkartabiliyordu çıkmayanlar içinde genelde piknik gezi yapıyorlardı bazende yurt içinde ders yapıyorlardı yine. Kış aşında mont bot karşılanıyordu aylık bekirli bir harçlıkları oluyordu lise bittikten sonra 18 yaşında olduğu için kendi isteği ile ayrıldı ama ayrılır ayrılmaz kpss girmeden sosyal hizmetlerde kadrolu işe başladı üni okumadı. Bunlar güzel yanlarıydı ama eksi olarak her yurt bir değildi biz tanışana kadar 4 yurt değiştirmişti kavga çok oluyordu yurtlarda ve zarar verme durumu olduğunda farklı şehirdeki yurda gönderiyorlardı çok huzurlu bir ortam değildi diyordu hep diğer yurtları için ilk kaldığı yurtta müdür sürekli bağırıp korkuttuğu tehdit ettiği için intahar etmek istemiş ordan oraya sürüklendi ama son yurdunda çok mutluydu yemek seçme olayları yoktu yemezse sevmiyorsa kimsenin umrunda olmaz derdi hep.