123321123 aslında destekli desteksiz diye bir kavram yok bana göre. Bebeğinizin uyku saatleri düzenli ise ve de gündüz uykuları bebeğin kendi ayına oranla doğru ise o çoçuk akşam sekiz olduğunda gözü kapanacaktır kucakta 4-5 dk pişpişlemekten neden kocunuluyor anlamadım. Bakın dikkat edin yukarıda yazdığıma gündüz uykularını saati saatine takip ediyorsanız düzgün kalkıp düzgün uyanıyorsa gece uykusu kaçınılmazdır zaten. Yorulmadan pişpişlersiniz. saatlerce pişpişlemek çoçuğun yanlış uyku düzenine sahip olmasından ya da hiç düzenli bir uyku saati olmamasından kaynaklanır.
Şimdi örnek veriyorum.
Bebeğim sabah 06:00-07:00 aralığında uyanıyorsa günde çift uyku yaptırıyorum.
1.gündüz uyku saati; 09:00 (1- 1,5 saat).
2.gündüz uyku saati : 14:00 (1 saat)
Yani 18 aylık bir bebek en geç 15:00’da gözünü açmış oluyor ki; gece uykusuna 20:00-20:30’da rahat dalabilsin.
Aynı şekilde eğer sabah 07:30-08:00’da uyanıyorsa günde tek uyku yaptırıyorum.
Tek gündüz uyku saati: 12:30 ( 2-2.5 saat uyku) oluyor. En geç 14:30-15:00’da uyanmış oluyor. Öyle bir anda olmaz uyku eğitimi. Ben 6. Ayından sonra kendim eğittim verdim. Tüm hayatımı bebeğimin uyku düzeni yerine otursun diye endeksledim. Çok titizlendim buna çokta önem verdim. 12. Aydan sonra meyvelerini topladım.
Yani işin özü siz uyku eğitimi verip düzenli yatırıp bir rutine alıştırırsanız desteksiz veya destekli uyku denen bişi ortada kalmıyor. Uyku zamanında kendisinin direk uykusu geliyor, kucagıma aldığım an yatıverıyor hemen beşiğe koyuyorum. Yani bazıları saatlerce dakikalarca uyuması için sallar, emzirir vs… burada çoçuk bu duruma bağımlı olmuştur. Neden? Çünkü belli bir uyku düzenine sahip değildir ve uyku saati gelmememiştir ya da gecikmiş uyku moduna geçiş yapmıştır. Bunlar çok büyük etken