superanne2 endoskopi yapmamış diye kendiniz söylüyorsunuz baştan savma bir ameliyat yapılmış ameliyat öncesi endoskopi yapılır hastaya uygun ameliyat yöntemi seçilir (sleve gastrectomy, minibaypass gibi bir çok farklı türü var) hasta ameliyattan çıktıktan sonra mavi bir sıvı içilir ve endoskopi ile mideye bakılır herhangi bir sızıntı olmaması lazım eğer sızıntı varsa tekrar dikiş gerekir ki yapılmazsa ölümcül olur büyük ihtimalle kuzeninizde sızıntı vardı, ki benim doktorum bu işlemi hastayı tekrar ameliyata almamak için ameliyat esnasında dikişi atınca sıvı ile test yapıp o an müdahale ediyor. Dediğim gibi burada doktorun tecrübesi bilgisi çok önemli, maalesef kuzeninizi ameliyat eden doktor ticaret amaçlı ameliyat yapan bir doktor, her hastasında sorun oluyor bu yüzden doktor seçimi çok önemli. Normalde herhangi bir yandaş hastalık yok ise (şeker tansiyon gibi) yapılmamasında gerekir. Ama para amaçlı bu faktörlere dikkat etmeyip ameliyat eden ve bir çok kişinin vebaline giren doktorlar var. Ben çok şükür tüm yandaş hastalıklarımdan kurtuldum.