muhendisanneeee Merhaba anneler etrafımızda yaşıtımız yok o yüzden karşılaştıramıyorum. Acaba normal mi konuşması? Epey kelimesi var, ikili cümlelere de başladı. Ama böyle arka arkaya cümlesi yok. Sizler de durum nasıl? İkili cümlelerde neler diyorlar mesela?
aselenamom muhendisanneeee Anni puu istiyom , abi top vey , anne gel , baba gel , ka ke kim (kardeşim) , pop vey (top) , gıgga vey (yumurta) , bıcı bıcı , anne mınyo (banyo) onun harici beşeyler söylemeye çalışıyor ama genel olarak bildikleri bunlar birşeyler söylediğim zaman çok iyi anlıyor dediğimi yapıyor kapı diyorum parmağıyla gösteriyor yastık diyorum getiriyor ama henüz konuşabilmesi için daha çok küçük 🥰
Tazeanne06- muhendisanneeee 23 aylık kızım 50+ kelimesi var ikili cümle kuruyor 3 lü henüz yok Anneanne teyze dede nene su çiş yat ver gel sıcak çay vs vs kedi köpek kuş inek gibi hayvan seslerini tanıyor her komutumuda anlayıp yapıyor hamd olsun 🧿 ben kendi kızıma dilli diyodum arkadaşın bebeği üçlü kelimelere geçmiş maşallah valla
muhendisanneeee aselenamom Maşallah 🧿 3 kelimeli cümlesi hiç olmadı bizim ama söylediğim her şeyi anlıyor birde genelde tek kelime ile ifade ediyor kendimi mesela ayran istiyor onu söylüyor ama ver ile birleştirmiyor.
secoz Tazeanne06- hayvanları ne zaman öğrendi kızınız ve komutları ne zaman yapmaya başladı. Maşallah 🧿
Tazeanne06- secoz benim kızım kediyi bide köpeği çok erken öğrendi 12-13 aylıkkendi yanılmıyosam ama komutları 18 aylıkken anladı tuvalet eğitimini verdikten sonra daha basit oldu çoğu şey daha oturdu yerine açıkcası
secoz Tazeanne06- Şuan 18 aylık benim kızım o yüzden sordum komutları öğretmeye çalışıyorum 😊 geçen gün psikoloğa gösterdim komutları yapmadığı için 6ay geride akranlarından dedi biraz saçma geldi çünkü nette 18. Ayda komutlara aşılırlar yazıyordu
Tazeanne06- secoz abartmış bence 12 aylıkken bebeklerin komutları anlaycağını sanmıyorum bay bay yapar alkış yapar başka ne yapabilir ki🤣 doktorlar da bi acaip oldu
Tazeanne06- secoz tamam çiçeğim senin ki 18 aylık 6 ay gerideyse 12 aylık bebekten bekliyo işte komut şeysini 🤣🤣🤣 doktorun beklediği ayı söyledim senin bebişinn ayını değil❤️
emel2709 muhendisanneeee benım ıglum 21 aylık cok konusuyor ama hiçbişeyini anlamıyorum normalmi acaba doktora götürmelimiyim
Sinemsi34 Çok çok kelimesi var herhalde 100 tane vardır bir ara saymistim çok şükür ne dersem tekrar eder ama ikili kelimesi yok henüz. 21 aylık. Komutları alır anlar vs ama ikili cümlesi yok. Olması mi lazım acaba aklım takildi bir de gün içinde neler yiyor canım biz yemek konusunda sıkıntılyz
muhendisanneeee Sinemsi34 Sizinle aynı durumdayız çok kelimesi var her şeyi tekrar eder, dinler, her söylediğimi anlar ama 2 li çok nadir kelimesi var. Dil terapisi gerekir mi acaba diye düşünüyorum
Bsr-ygt Oğlum 19 aylık araba vın gıttı,su iç,anne doydum, dondurma,otobüs,uçurtma,anne kalk,anne otur,gel,teyze,anane,hala,amca,yenge oyuncak,kuş,kedi,köpek,bıcı bıcı,al,ver ve daha aklıma gelmeyen bir sürü kelime söylüyor. 2 li cümlelerde söylüyor.🤲
watermelonlove muhendisanneeee Kelime sayısını saymayı bıraktım çünkü fazlasıyla söylüyor maşallah komut alıp yapıyor. 2 li cümle var. Adını, soyadını, kaç yaşındasın yada gireceksin dediğimizde söylüyor parmakla göstermeye çalışıyor. Belli başlı kişilerin isimlerini söylüyor. Mesela Leyla isimli sevdiği kitabı var onu isterken Leyla diye söylüyor. Sandalyeye oturunca yanındaki sandalye gösterip otur diyor. Top oynayalım diyor vs 23 aylık olacak
Esen3535 muhendisanneeee 22 aylık kızım artık saymıyorum herseyi söylüyor sanırım anne karnım acıktı seni seviyom anne 🥰🥰 söylediğim herseyi tekrar edebiliyo uyuyalım deyince ben iceri kaccam diyo ve gidiyo😀 babasına biz makyaj yapioz ben makyaj yaptım diyo 😀 hoşuma giden cümleleri böyle ben kendim yapcam yicem iccem gitcem
Esen3535 muhendisanneeee sağol cnm valla bende şaşırıyorum genelde öyle diyorlar evet ama bizimki de yemek yemiyo zorla yani takviye raporlu mama veriyoruz bi yerden insanlar mutlaka yorum yapiyo her bebek kendine özgü karakteri huyu var sonuçta 🥰