Girlpower ev ve araba aslî ihtiyaçlardan sayılır. Fakat sadece kişinin kullandığı ve gelir elde etmediği ev ve araba için hüküm böyledir. Sizin meblağı yüksek de olsa kendi kullanımınızda olan aracınız nisap miktarına dahil edilmez. Diğer arabalarınızın durumuna gelirsek; ticarî amaçla bulundurulan araçlar zekata tâbidir. Araçların iki şekilde ticareti yapılır; ya araç kiraya verilip gelir elde edilir veya satmak için bulundurulur. Eğer araçtan gelir elde ediliyorsa buradan kazanılan bir yıllık gelir kişinin diğer bütün birikiminin arasına katılır ve temel ihtiyaç ile borçlar çıkarıldığında hâlâ nisap miktarını geçiyorsa bu takdirde tüm gelirinin kırkta birinin verilmesi gerekir. Satmak için elde bulunduruluyorsa zekat vereceği tarihte aracın piyasa değeri ne kadarsa her yıl bunun kırkta birinin verilmesi gerekir. Ve tabi her iki ihtimalde de nisap miktarını geçmesi halinde zekatın gerekliliği gibi kurban ibadeti de gerekli olur.
Siz çalışmadığınız için kendinize ait birikiminiz bulunmuyorsa, ziynet eşyalarınız da az olması hasebiyle 80,18 gr altın miktarına ulaşmıyorsa zaten zekat ve kurban gibi malî ibadetlerle yükümlü olmazsınız. Eşiniz de ticarî araçlardan elde ettiği gelir durumunu dikkate alarak temel ihtiyaçlar ve borçlar dışında nisap miktarı malının kalıp kalmadığına bakmalıdır. 80,18 gr altın veya buna mukabil paranın olması halinde eşiniz hem zekat vermekle hem de kurban kesmekle mükellef olur. Bütün bu genel bilgilerden sonra sizin son cümlenizi dikkate alırsak borç olmadan kesemeyecek durumdaysanız zaten nisap miktarı malınızın olması ihtimali oldukça düşüktür. Allah verdiği imkanın karşılığını ister. Eğer bu imkanı bize vermemişse bunun karşılığı için bizi mükellef kılmaz. Dolayısıyla borç olmadan kesememe halinde kendinizi zorlamanıza gerek yoktur, hatta borçla ibadeti yerine getirmek uygun da değildir. Durumunuzu bu anlattıklarım çerçevesinde değerlendirebilirsiniz 😊🌺