Ozgetfkc bizim de süt alerjimiz var yaklaşık 1.5 aydır diyetteyim ben de. Keçi sütünü deneyebilirsin demişti bana doktorum. Süt olarak olmasa da peynir veya yoğurt olarak. Ben kızartmalık %100 keçi peyniri yiyorum kahvaltılarda haftada 2 gün.
Bana doktorum kuruyemişi de yumurtayı da yasakladı önlem olarak. Ama size yasak değilse bitkisel sütlerle yulaf lapası (kahvaltı için) ve tatlılar yapabilirsiniz kendinize. Bim’in bitterinde de hiç süt ürünü yok. Becel’in vegan margarini var. Ben bu ürünlerle brownie kek falan yapıyorum kendime. Oreo bisküvide de süt ürünü yok mesela🤭 Kahvaltıda da patatesli, ıspanaklı börek doldurdum buzluğa, 2-3 tane çıkarıp taze pişirip yiyorum. Airfryer’da sebze kızartıp lavaşa sarıyorum yine kahvaltıda. Yani mecbur kalınca bi yolunu illa ki buluyor insan ama dışarda restoranda ya da birinin evine gidince çok zor. Özellikle aile evlerinde vs. çok anlamıyorlar durumu. Azıcık tereyağ var canım ne olcak gibi yorumlara hazır olun🙈
Bu süreçte sütüm azalmasın diye de Solgar kullanıyorum. Bebeğimin kilosu az ama mama kabul etmiyor, sadece anne sütü gidiyoruz zaten 4.5 aylık olduk ek gıdaya az kaldı.