Benim 31 aylık oğlum var. Yaklaşık 15 gün önce bıraktı bezi. İlk günler çok zorlansam da, çoğunlukla halletti. Ama aylar öncesinden psikolojik altyapıyı hazırlamaya başlamıştım. Tuvalet ile ilgili 2 tane kitap aldım oğluma. Sadece eğlenmek amacıyla ve herhangi bir beklentiye girmeden okuduk beraber aylarca, çocuklar hissediyorlar çünkü. Daha sonra bez paketini gösterdim, içinde bezler bitince tuvalet zamanı gelecek şeklinde günler öncesinden anlattım. Sonra bez bitti ve öylece başladık. Şarkılar eşliğinde, kitapta geçen karakterler hakkında konuşa konuşa ciddi oranda çişini tutmayı ve tuvalette yapmayı öğrendi. Ama dediğim gibi şak diye birden bezi çıkarmadım, uzun bir sürece yaydım. Psikolojik olarak hazırladım. Tabi hala tutamadığı oluyor, unutuyor, gitmemek için inat ediyor. Ama artık bez hayatımızdan tamamen çıktı. Büyüdüm, artık tuvalete yapıyorum diye seviniyor. Annenin psikolojik durumu çok etkili. Ben ‘yaşasın, tuvalet zamanı geldi ’ şeklinde hep güzel göstermeye gayret ediyorum. Umarım siz de bir an önce düzene girer, rahatlarsınız. Sürekli çamaşır yıkamak cidden zor iş. Allah yardımcınız olsun