gurbet_gelini12 ön hazırlık yaptınızmı? bebeğinizle oyunlar kurarark bunu öğrenmesini sağladınızmı? Tuvalet eğitimi ile ilgili çocul kitqpları var alıp okudunuzmu bebeğinize? Konuştınuzmu? Bir de bütün bunların yanında beneğiniz hazırmı? Mesela kakasını saklanarak yapması tek başına hazır olduğunu göstermitor. Mesela sabahları kuru kalkıyormu? Gündüz uzun saatler bezi kuru kalıyormu? Çiş ve kaka ayırımı yapabiliyormu? Kendini ifade edebilecek kadar konışabiliyormu? Bunların hepsi çok önemli. Bir de okuduğum kitapta bebeğinize eğitime başlayınca çişin geldimi diye sorulmaması gerektiği yazıyor tüm hazırlıkları tamamladıktan sonra bebekte hazır olduktan sonra topu bebeğinize bırakmalusınız. Yani çişi geldiğinde altına yapıyorsa müdahale etmeden tamam hadi gel şimdi önce çişinin kalanının lazımlığa yapıp, üzerni değiştirelim sonra çiş olan yerleri birlikte temizleyelim demelisiniz, çiş yaptığı yeri onu utandırmadan temizlemelisniz. Kalan çişi lazımlığa yaptırmak çok çok önemli yapmasa bile bir şekilde oturtmalısınız. Benim kızımda asla oturmuyordu lazımlığa birinci gün oturmaya başladı size anlatayım. İlk çişini altına yaptı hadi gel dedim üzerni değiştelim lazımlığın önüne koydum kızımı sen burda otur ben bacaklarını poponu sileyim sende çişin kaldıysa kalanını butaya yap olurmu dedim ve öyle oturdu. Güzelce sildim ıslak mendille üzerini gitdirdim sonra çiş yaptığı yeri silmek için kızıma bez berdim birlijte temizledik. Asla yüzünüzü asmayın, kaza sonrası çiş geldipinde tuvalete yapıyoruz gibi bir yönlendirmede bulunmamalısınız. Bebek kendisi çişi yaptığı yer ile yapması gereken yer arasında bağlantı kuracak kendisi çözecek işi. Dediğim gibi ama bebeğiniz ve siz hazır değilseniz başlamayın hazır olmadan başlayınca çok uzun sürüyor bu süreç.