Herkese merhaba ☀️
Ek gida önerileri icin geldim hanimlar. Yeni baslayacaklar ne yapacagini bilemeyenler, kafasi karisanlar icin aciyorum bu postu 🌺 Canli yayinimizda pek yer veremedim Ek gidaya soru da gelmedi 🙈
Biz 5. Ayda basladik Ecrin kuşumla, suan 7.aydayiz. Asama asama anlatiyorum ❤️
5.ayin ilk gunu 3 gun kurali ile yogurt yedirdim yani 15 16 17 Nisan’da yogurt verdim ve hicbir sey olmadi. Sonraki 18 19 20 Nisan’da havuc tattirdim yaninda yogurt ile. Yogurt hastasi benim kiz yogurtsuz hicbir sey yemiyor bu arada cok sevdi. Yine bir sorun olmadi 21 22 23 Nisan’da kapya biber tattirdim yogurt ile birlikte yine bir sorun yasamadik. ( bu arada alt degistirirken hep bakiyorum vucuduna bir tepki oldu mu diye sukur olmadi)
24 25 26 Nisan’da korktugum patatesi tattirdim cunku kabiz ihtimali yuksek bir sebze. Sukur bir sorun yasamadik. 27 28 29 Nisan’da kabak tattirdim cok sukur yine bir sorun olmadi. Ay sonu 30 Nisanda tum tattirdiklarimi karistirdim ve uzerine bir tatli kasigi mercimek, sari mercimek, pirinc, yesil biber, bezelye ve yesil fasulye ekleyerek guzel bir corba yaptim ve yogurt ile birlikte yedirdim. 1.5 cay bardagi kadar verebilirsin dedi doktorum ben 2 cay bardagi corba yarim cay bardagi yoğurt ile birlikte ikindi ogununu ek gida olarak yaptım. Kalan ogunlar mama veriyorum. Bu arada pirinc unu organik tam bugday unu ve bebek irmigi aldim bunlarla da ufakcik mamalar yaparak yedirdim artik mama kivamina gelmistik cunku bagirsaklar alisti gidaya.
Suan 6. Ayimiza geldigimizde gayet guzel kilo alimini gorunce doktorumuz kahvalti ogunu ekledi. Ve meyveye baslayabilirsin dedi. İlk başladıgim meyve avakado oldu. Yogurt ile birlikte karistirarak meyveli yogurt ogunu yaptim hiçbir sorun yasamadik devam ettik. Kahvaltiyi 11 12 gibi yapiyoruz ve kahvalti da yumurta sarisi, pekmez ve beyaz peynir ezip veriyorum Kahvaltimiz fix. Kahvalti disinda suan ikindi ya da aksam 18.00 ogunumuz var corba yapiyorum yine onu veriyorum.
Diger sebzeler brokoli patlican ve karnabahari henuz denemedim ama alerji riski dusuk oldugu icin bir sorun yasayacagini dusunmuyorum.
Yumurta ve pekmez organik aldim, peyniri kendim yapıyorum labne peynir veya lor peyniri.
Simdi 7. Aya sayili gunler kala kiyma deneyecegiz. 9. Aya kadar 2 ogun seklinde gidiliyor.
Sormak istediginiz bir soru varsa seve seve cevaplarim ❤️
Dipnot: Kabizlik icin her tadiminiza mutlaka 2 3 damla hakiki soguk sıkım zeytinyagi gezdirmeyi unutmayin ❤️