Merhaba herkese. Eminim herkes bebekleriyle iletisim ve bag kurmak icin bol bol konusuyordur. Ben de konusrum anlatirim ses tonumu degistiririm. Konusurken de genelde negatif durumlardan, kavramlardan uzak dururum. Bebegime okudugum, gosterdigim kitaplarin da iceriklerini bu acidan kontrol ederim. Ancak isin icine baskalari girince her sey oyle kontrollu olmuyor. Mesela dedesinin kizima “naptilar sana? Bu anneyle baba napti sana? Anlat bakiim” diye bir tarafi suclarcasina konusmasi beni irrite ediyor. Birkac kere duzelttim aslinda naptilar degil sen ne yaptin diye sorun dedim ama aliskanlik heralde gecmedi. Sonra babaanesinin aldigimiz oyun halisinin etrafindaki citi gorunce “kiziim seni hapishaneye mi kapattilar, cik ordan” demesi beni geriyor. Yine burda da mudahale edip artik boyle konusmuyoruz dili anliyor ona oyun alani yarattik diye duzelttim ama ne kadar ise yaradi bilmiyorum. Kisacasi bu “old school” diye tabir edilen dilden benim gibi rahatsiz olan var mi? Varsa mucadele yonteminiz nedir?