AliBekirinAnne sütü 20-30 dk kaynatıp kapatın sonra biraz soğunca paeçağınızla içinde 6 sn tutabiliyorsanız sonra artık sıcak gelşyorsa sıcaklık iyidir. Maya olarak kullanacağınız yoğurtla yavaş yavaş sütü bir kapta karıştırın karışım ılık olunca sonra tüm sütle karıştırabilirsiniz. İster 2-3 kat örtü sarıp 4 saat mayalayın isterseniz fırında ben bir süredir fırında yapıyorum hep çok güzel tuttu ekşimiyorda. Fırını yoğurt mayalarken hafif açıp ılıtıyorum sıcak değil ama ılık sonra kapatıyorum. Mayaladığımı koyuyorum 5 saat hiç bir şeye sarmadan fırın ağzı kapalı duruyor. Sonra da dolapta bir gece kalıyor çok güzel oluyor. Ama arada fırını sakın açmayın bana öyle tarif ettiler açılırsa ne olur bilmiyorum. Maya olarak da ben evdekipk beklemişse veya kalmadıysa tire yoğurdu var burada her markette olur onla mayaların. Arkadaşım kebir marka ile de oluyor dedi.
Bebek için ben olabildiğince küçük kaplara bir sürü olacak şekilde mayalıyorum daha güzel oluyor. İster küçük kavanoz alın ister bardaklara (annem eskiden öyle yaparmış)