Themom_ aynı şeyi yaşadığımda bir pediatristten emzirme desteği aldım. Sütle ilgili inanılmaz şeyler anlattı, mesela aslında sütün kesilmediğini. ))) Sütü üreten prolaktin hormonumuz var çok ekstrem vir şey yaşamadıkça (bazı ilaç tedavileri vs gibi) bu hormon kesilmiyor sütü üretiyoruz aslında. Sorun, sütü dağıtan hormon oksitosin azalması ki doğum sonrası depresyonda anormal bir durum değil. Oksitosini tetiklemenin en güzel yolu ise bebeğin emmesi.. bir anne bebeğine baktığında sevgi duyduğunda biel salgılanan bir hormon imiş bu. Yani aslında fabrika sütü üretiyor ama lojistikte sıkıntı var. )) Doktorumuz, ne okursa olsun emzir dedi bana, ilk kural bu. İkincisi strrsi bir kenara bırakmaya çalışmak ki bebekle vakitgeçirdikçe sağı solu takmadıkça “len bi susun ben biliyorum ne yaptığını” dedikçe stress azalıyor. Benim bebeğim kilo vermişti, doğum kilosunun altına düşmüştü :( vir hafta gibi bir sürede yeniden her şey yoluna girdi ama ben de mama desteği veriyorum, şu anda örneğin günde 180 CC ve kızım bel aylık. Yani tüm gün, aslında sadece mama alıyor olsa sadece 1.5 öğünlğk mamayı tüm güne yatıyorum (3*60 CC) ben de sağsam sağdan 30 soldan ise (sol memeyi pek sevmiyor benim kız) ancak 10-15 çıkar ama emdiğinde memeyi kendi bırakıyorz hyzursuzlanmıyor, çok değil ama ortalama standartta kilo alıyor, çilli bszler 6dan çok. Bazen hala bile meme emmiyor, almıyor memeyi mesela gün içinde, o zaman direkt mamasını fazla veriyorum. Bir de mama öğününğ gece vermşyorum ki uyanıp beni emsin diye zira gece emmeleri sütü artıran bir şey imiş. Bunun dışında herhangi bir bilimsel kanıtı yok imil ama ben yine de Solgar breewers yeast kullanıyorum. Önceleri bebekte gaz yapar diye tğketmediğim şeyler vardı (bulgur mesela veya salata) ama doktorumuzun da önerisi ile denedim, gaz yapmadı ve yemeye devam ettim. )) Bol sütlü bol emzirmeli günler dilerim