1bussra Leyla1609 merhaba siz kaç aylıkken fark ettiniz ne gibi belirtilerle vardı acaba eğitimle her şey düzeldi mi yaşıtlarını yakaladı mi .eğer duzeldiyse sizde ki otizim değil aslında uyaran eksikliği olabilir mi.cunku otizim için kesin tedavi çözüm söylemiyorlar genelde
Hanemir cheesecake ekrani sıfırlayın bol bol oyun oynayın sürekli konuşun kitap okuyun tabi önceliğiniz bir uzmana muayene olmaniz.
Kahveli cheesecake bilgim yok okuduklarım duyduklarım kadarıyla uyaran eksikliğine benziyor bi uzmana götürün en doğrusunu onlar söyler kuzenimin oğlu böyleydi 2-2.5yasında kelimesi yoktu kuzenim tvnin karşısına saatlerce oturdttuğunu söyledi zaten onunki bu yüzdendi sonra tvyi kesti krese yazdrdı tümgün hatta çocuk şimdi güle eğlene okula koşuyor düzeldi yani cevreside değişince
cheesecake Kahveli evet televizyondan dolayı olduğunu düşünüyorum hata benim kardeşi olunca çok bosladim oğlumu kardeşini doyururken veya uyuturken hep izledi
Irmakmelegim cheesecake merhabaa kziim 22 aylık ismine bakar komutları her zaman kabul etmez inatlaşma reddeder 17 aylıkken yuurdu asla sabit oturmaz oyuncakları tek oynamaz kendi yasitlarindan çok büyük çocuklar la olmayı sever iki tekerlekli bisiklet scooter gibi şeylere ilgisi çoktur kamutl reddetmesi almaması ve hala düzgün kelimesi yok ve pedegog götürdüm korkmayın dedi gayet iyi dedi otizm vb bir şeyi yok dedi yaptığı davranışları 2 yaş sendromu büyüme atağında olan bri çocuk için çok nrml demişti sadece konuşma konusunda gecikme var dedi o da zamanla konuşma ya basliycaktir dedi ama konuşmaması otizm deildir demişti ozge bozkurt çocuk gelişim uzmanı pedegog arastirabilursiniz bu arada TV asla hic izletmedim
cheesecake Irmakmelegim merhaba bilgileriniz için çok tesekkur ederim onerdiginiz doktorla online görüşebilir miyiz acaba
MinikNefes Irmakmelegim benim oğlumda 22 aylik. Baba ve mama hariç kelimesi yok. Gel baybay yapar eliyle. Açık ve girişken bir çocuk. Abisi tv izlerken izliyordu ara ara kapatıyordum ama bugünden itibaren daha dikkatli olacağım. Siz gün içinde neler yapıyorsunuz hangi oyunlar etkinler yapıyorsunuz?
Kahveli cheesecake yargılamak için sormuyorum yanlış anlamayın biz annelerede bi yol olsun diye günlük nekadar acıyodunuzki saatlercemi yani bebekliğinden berimi açıyodunz ki bişeleri farkkettinz
cheesecake Kahveli 9 aylikken sadece isim oldugunda açardım 10 dakika falan ama 6 aydır çok uzun süreler izledi malesef günde 4 saat nerdeyse bugünden itibaren komple kesicem ilk işim doktora gitmek olucak
cheesecake 1bussra çok teşekkür ederim bilgileriniz benim için çok önemliydi umarım sizde atlatirsiniz bu durumu yazdıklarınızın bazıları var bazilari yok doktora gitmedende kafamda oturtamıcam sanirım en kısa zamanda gidip durumu neyse ilerlemek istiyorum bı yandanda çok korkuyorum
1bussra cheesecake emin ol bende çok korkuyorum ben daha çok atipik otizimden suphelenmistim yani eğer varsa atipik diyecek diye düşünüyorum hâlâ atıpik olanlar baya gelişme gösteriyor mus.ama iki gün önce oturduğum yerde biriyle karşılaştım kızı 11 yaşında felan ve otizimliymis saldırgan hareketleri var bir ara kendi kendine çığlık atıp kendine tokat attigini görmüştüm kadın dediki benim kızımın ki atipik dedi hafif demiş doktorlar.onu öyle görünce daha çok korkum arttı atipik de bile böyleyse büyüyünce gerçekten çok zor oluyor.kadinin iki laftan biri çok zor diyordu . Bende kendi kızımı bahsettim ona o kadında 2 yaşında suphelenmis götürmüş dil gecikmesi demişler 4 yaşında otizim teşhisi koymuşlar kadın da beni korkuttu kızımda olanları söyleyince işte benim kızda da vardı felan diyince . bilmiyorum Allah yardımcımız olsun cidden çok zor durum ya .psikoljim bu ay bitti resmen . bazen diyorum bence var otizim bazen de bakıyorum gelişme görüyorum ilerleme var uyaran eksikliğidir belki diyorum.hep böyle ikilemde kaldım diğer ay daha net olur durumumuz burdan paylaşırım doktor kontrolü sonrasını.
birpapatyaannesi- cheesecake uyaran eksikligide olabilir hemen otizm gibi düşünmek yanlış olur ilk önce bir doktora gidin onlar zaten gözlemler gerekirse ozel eğitime+kreşe gönderirsiniz ilk önce tv komple kapatın birsey istediğinde eliyle gösteriyorsa bile sorun ne istiyorsun su mu bardak mi yemek mi vs. Diye konuşmaya teşvik edin
cheesecake birpapatyaannesi- evet ilk işim doktora gitmek olucak aslında her istediğini anlamamazliktan gelip soruyorum bu kez söylemek yerine sinirleniyo
cheesecake 1bussra inşallah canım inşallah bende televizyondan olduğunu dusunuyorum tamamen kesicem ne olursa olsun ☹️
Nescafemm cheesecake tv , telefon bunları tetikliyor canım . Arkadaşımın kızıda telefon çok izliyor konuşamıyor pek .insanlardan korkma huyu var kızımında birisini görünce ağlıyor çığlık çığlığa 21 aylık bende doktora götürmeyi düşünüyorum acaba otizm belirtisi olabilirmiki .
birpapatyaannesi- Nescafemm yabancılara karşı tepki vermesi çok normal otizm oyle hemen bu davranış varsa kesin otizm demek yanlıştır otizmin bir çok belirtisi var ve her çocukta farklı olabiliyor kimi göz teması kurar kimi hiç kurmaz kimi cocuk zarar verir kendine kimi cocuk vermez değişiyor
cheesecake Nescafemm o kadar çok belirtisi varki inanin beynim yanmış durumda yabancılara öyle tepki vermesi otizm degildir diye düşünüyorum en iyisi doktora gidip içimizi rahatlatmak
Irmakmelegim cheesecake valla bilmiyorum online görüşme yapiormu bir sorun isterseniz ama TRT de canlı yayınları var instagram i var bir bakın zatn kızıma ona götürüyorum bende bursadaysaniz direk goturebilirsinix
cheesecake 1bussra ay Allahım korusun, kimseyi evladiyla sınamasın ,düşüncesi bile boguyo , kimse evladına konduramiyo benimde ilk işim doktora gitmek olucak ne yapılmasi gerekiyorsa yapıcam bende bilgileri buraya yazıcam inşallah
Yagmur_24 cheesecake yeğenim 2 yaş 3 aylıkken konultu kreşe verirseniz konuşmaya başlar merak etmeyin erkekler geç konuştuğu için paniklemeniz normal ablam da yrğenimden için konuşma geriliği var sandı ama kreşe başladı 15 güne konuştu
cheesecake Yagmur_24 işte sadece konuşma değil isme bakmamada korkutuyo beni, bulunduğum yerde kreş yok ,malesef çok küçük bı ilçede oturuyorum, bı yolunu bulucam doktorsa kreş derse merkeze goturucem
cheesecake Irmakmelegim teşekkür ederim Bursa’da degilim bı bakiyim Instagram’dan belki online görüşebilir im
Nescafemm cheesecake aslında genel kontrole gittiğimde sprdum, tv , televizyonu uzak tut dedi bende vermiştim açıkcası . Reklamlar giriyor korkmuştur dedi . Ama kızım küçüklükten öyleydi , 2 yaşına kdr devam ederse pedegoga git dedi .