belinayinannesii
Merhaba; 6. Ayda tadımlara başladım. Sebze, sonra meyve püresi şeklinde. En son evde mayalanmış yoğurt verdim. Doktor yoğurdu sonlara bırak demişti. Sonra yumurta sarısı verdim. Bunları 3 gün kuralı ile ilerledim. Şöyle bir şey de var, bugün sabah yeni bir sebze denesiysem; öğleden sonra ara öğünde testten geçen 2 sebzeyi karıştırıp yine veriyordum püre olarak. Önemli olan ilk tattığı yiyeceği tek yemesi, ama 3 gün kuralından geçenleri verebiliyorsunuz tekrar gün içinde. Bu süreç 6-7 hafta sürdü. Sonra çorbalara başladım. 7. Ay başlarında.
Örneğin; minik minik doğranmış kabak, havuç , patates ve soğanı 1 tatlı kaşığı zeytinyağında içme suyu ile pişirip sonra içine şehriye atıp 6-7 dk daha pişirirdim kıvamlı olsun diye. Su gibi değil, hafif sulu, hafif kıvamlı yaptım hep. İlk dönemler bu tip çorbalarda ezerek versemde, 2. Denemede yarı ezip yarı diri bıraktım. Katı gıda sorunu olmasın diye.
Mesela; soğan, kuzu kıyma, az patates (minik küpler) yüne zeytinyağı içme suyu ile pişirirdim.
Her çorbada soğan, zeytinyağı, içme suyu fix. Diğer malzemeleri yakışacak şekilde ayarladım, içgüdüsel olarak bu bunla olur diyorsunuz zaten. Bebeğim de hep sevdi her yaptığımı.
İrmikli mamalar, pirinç unlu mamalar yaptım.
1 çay bardağı su, 1 tatlı kaşığı irmik pişirdim. Sonra içine muz, elma, armut rendesi koydum. Bunlar hep başlangıç.
Bazen rende ceviz, badem ve ya keçiboynuzu / normal pekmez (yarım çay kaşığı gibi.) ekledim.
Zamanla diğer şeyleri yemek yaptım.
Salçalı sulu yemek tipi yemeklerde hep közlenmiş ve blendırdan geçirilmiş kırmızı kapya biber kullndım. İlk 1 sene yasak salça. Bu bebek salçasını yapıp buz kaplarında dondurup, her türlü çorbalarına ve yemeğe koyabilirsiniz uyan. Bir de ilikli et suyu, kendi haşldığım tavuk suyu gibi küpler koydum. Besin değeri artsın diye. Böyle parça parça aşama aşama yapın, endişe etmeyin. Bebeğinize bir şey yedirirken siz de birşey yiyin. Beraber yiyormuş gibi. Çok teşvik edici oluyor , öğreniyor. Bir de hiç zorlamayın. Sevmediyse 10 dk ara verin, bir daha ikram edin. Yemiyorsa yemesin. Başka şekilde ve başka zaman yüne verirsiniz. Hiçbirşeyin körü körüne kuralı yok, sadece yutabileceği şekilde sunun. Kolaylıklar dilerim. 🌸