baykuskiz_ banada yardımcı olabilir misiniz?
Oğlum 11 aylik 2 ay önce göz teması kısıtlı ve ismine bakmiyordu. Tek basina oynuyor oyunlara dahil olmuyordu. Gelişimsel pediatriye gittik riskli bebek dendi. Yogun ilgi verin 2 ay sonra tekrar gelin dediler.
Memlekete ailemin yanına geldim şu an oğlumun anne baba hadi dede mama meme attı ac bitti gibi kelimeleri var henüz bilinçli kelimesi yok. İşaret parmağını kullanmiyor İşaret ettiğim yere bakıyor. Göz teması iyi, seslenince bakıyor. Alkış dediğimde yapmiyor bazen kendi kendine yapıyor. Bay bay yok henüz hala gösteriyorum. Takıntılı bir hareketide yok. Su an kafama takılan şey bir oyuncakla uzun süre oynayabiliyor seslendigimde bakıyor. Hayir dediğimde anlıyor. Gel gel gel diye seslendigimde eliyle gel gel yapiyor.
Çocuklarım ikiz ve tek başıma baktim bu vakte kadar eşimle beraber daha doğrusu. Cok fazla ilgilenemedim sanırım çok üzgünüm. Diğer ikisinde problem yok