Eşim gitmek istemiyordu zorla olmasa da zora yakın şekilde isteksiz geldi. Genelde böyle psikoloğu sallamıyormuş gibi bir tavır sergiledi ama 1 yıl sonra o da itiraf etti bana da katkısı oldu diye.
Ben ne fayda elde ettim derseniz bazı olaylar benim içimde çok büyümüştü ama benim de hatalarım varmış onlarla yüzleştim. Eşim de aynı şekilde hataları ile yüzleşti. Basit bir örnek vereyim gece yatağa benle gelmez sabaha karşı gelir uyurdu ve ben bunun önemini anlatamıyordum. 1 yıldır kendi isteğiyle hadi yatalım diyor. Bu en basit örneği.
Ben her kötü olay olunca onu evden kovardım sonra affederdim. Borderline gibi davranıyormuşum. Kısır döngüye sokuyormuşum. Hiç farkında değildim. Sürekli kendimi tekrar etmişim. Psikolog böyle anlarda arkasında durmayacağım kararlar almamaya yönelik yol gösterdi.
Eşim annesini gözünde çok büyütüyordu o harika kusursuz mükemmel biriydi ve ben yetersizdim mesela ona göre . Sürekli şey derdi annem 2 günde 1 ev temizler falan. Annesi öyle dediği için inanıyordu. Öyle olmadığını annesinin kendisini abarttığını gösterdi. Kıyas yapmanın ilişkiye zarar verdiğini gösterdi.
Aslında meselelerimiz basit şeylerdi ama eşim güç yarışında gibi hareket ettiği için anlamak kabul etmek istemezdi. Bakış açılarımızı değiştirdik.
Bazı seanslarda iletişim dersi verdi. Ben bunu istiyorum ben böyle daha mutlu olurum vb kendini açık ifade edebilmeyi istekleri dile getirebilmeyi falan anlattı.