Merhaba herkese emzirme sonlandırma hikayemizi paylaşmak istedim. 18.ayda aşırı memeye düşkünleşti oğlum, gün içinde 10 dakikada bir istiyordu. Vermeyince tepkisel şeyler yapıyordu. Açıkçası her dakika emen bi çocuğun çat diye memeyi bırakmasındansa azaltması daha mantıklı geldi. Önce sizin kararlı olmanız ve bebeğinize kötü bir şey yapmadığınızı bilmeniz gerekiyor. Öncelikle her istediiinde emme olayını seanslara çevirdim. Süt sonra gelicek biraz meme dolsun filan gibi erteleme cümleleriyle beklemesini sağladım, bu aynı zamanda hazzı erteleme duygusunu güvenle yaşayabileceği bi alana da dönüştü. Günde sadece 3 seansa düşürdüm sabah öğle akşam gibi ama gece devam ediyordum. Sonra 19 aylıkken geceyi git gide azaltarak onu da seanslarla tamamen bıraktı kendisi. Sonrasında gündüz seansları azaltmaya başladım buna alıştıktan sonra öğleni kaldırdım sadece sabah ve akşam. Sonra sabahı kaldırdım örneğin 2 hafta sonra. En son sadece akşam üzeri bir seans kaldı ve o şekilde 27.ayına kadar emdi. Çünkü seanslara ikna olduğunda eskisi gibi zorlamıyor o süreçte emip bırakıyor. Zamana zaman istese de direnci çok düştü ve anında ikna oluyordu. Sadece akşam üzeri emzirmek çok rahattı şifa niyetine kreş sürecine de başladığımız için aylarca devam ettim. Benim beslenmeme dikkat etmem vs gibi ihtiyaçlarda azaldı 24 saatte bir emdiği için. Sonrasında bir gün atlatmaya başladım zaten dediğim gibi o da unutuyor zamanla. İşte 48 saatte 1 e düştü sonra iki gün atlatmaya başladım. Derken ben hamile kaldığımı öğrendim yeniden o şekilde bir iki hafta daha emzirdikten sonra bir gün ansızın kesiverdim🥲 zaten kendisi de üç günde bire alıştığından o kadar yumuşak bir süreç oldu ki size anlatamam ben bile anlamadım yani aa baya baya bıraktı filan diye şaşırıyordum. Kademeli bırakınca hem bebeğim hem ben gerçekten zorlukları minimumda yaşadık. Benim ne sağıma ihtiyacım oldu ne ağrım oldu çünkü azala azala bıraktığım için mastit vs hiçbir şey yaşamadan yumuşacık bi geçiş oldu. Herkese kademelendirmeyi ve ona her alıştıkça bir seansı kesmeyi tavsiye ediyorum. Çünkü çok sürdürülebilir oluyor anne yorulmuyor yıpranmıyor bir yandanda çocuk emmenin faydalarını yaşamaya devam ediyır. Aralarda sen artık büyüdün acıkırsan mama yiyebilirsin susarsan su verebilirim sevgi istersen bana sarılabilirsin memeye dokunabilirsin hadi sadece öp gibi telkinler veriyordum.aşırı ağlıyorsa sadece sarılıp krizinin geçmesini bekliyordum. Bunların yaşanması çok normal. Krizler olacak tabii ki önemli olan bağlanmaya zarar vermeden tam tersine krizden beslenip bir de regülasyon becerilerine katkıda bulunmuş oluyorsunuz. Bırakalı yaklaşık 1 ay oldu sabahları yanıma gelip anne sadece dokunucam memeye diyip bir seans sadece dokunuyor okşuyor hiç emmeyi talep bile etmiyor. Umarım herkesin sağlıklı, keyifli bir bıraktırma süreci olur🙏🌸 sorunuz varsa yardımcı olabilirim.