Merhabaaa hanımlarr, sizlerle tazeciiik bir sünnet hikayemizi anlatmaya geldim 🤗 Ben aslında oğlum olduğunu öğrendiğim andan itibaren doğar doğmaz sünnet ettirmeyi düşünüyordum. Ama bebişim 5 gün küvözde kaldı ve bu tabi bizim ertelememize sebep oldu. Yani aslında değildi ama doğum yaptığım hastanedeki doktorumuz 1 yaşına gelmeden önermiyorum dedi daha sonra başka bildiğimiz bi doktora gittik oda önermedi. Ama ben tabikii bildiğimi okuyan bi insan olduğum için ve tabi Allah’ım belki de içime doğdu direk başka bi özel hastanedeki doktora randevu alıp kontrole götürdüm. 2 aylıkken pipisinde şişme ve kireçlenme olmuştu. Ebeye, anneme falan sordum sıkıntı yoktur dediler ama benim içime sinmemişti. Doktora (üroloji bölümü bu arada) gittiğimizde pipisinin ucunda darlık olduğunu ve sıyıttırma yapamazsın kireç bağlar sıkıntı çıkardı iyiki gelmişsiniz en kısa sürede sünnetimizi yapmamız gerektiğini söyledi. Doktorumuz bunu söyleyince o hafta aşımız vardı hemen ertesi gün 4ay aşımızı olduk.Doktora da belirttik aşıdan bi hafta geçsin denildi ve geçtiğimiz cuma günü sünnetimizi yaptırdık 🤗
Kontrole gittiğimiz gün kan alındı, değelere bakıldı. Tarih verildi o gün sabah 8de orada olduk. En son 7.45 gibi falan emzirdim 9da amelîyata alınacaktı çünkü. Yani emzirip emzirmeme konusunda bir şey söylemiyorlar ama koltuk altlarından tutup işlem uyguladıkları için kusar falan diye emzirmedim. Oğluşum daha etrafı yeni yeni keşfettiği için etrafına baka baka içeriye girdi hemşire abisiyle, aradan 15-20 dakika sonra artık iyice karnı acıkıp uykusu geldiği için ameliyathaneyi birbirine katmış içerde. Emzik istediler ama bizimki almadığı için malasef veremedim. Giderken yanınıza ne almanız gerekiyorsa aşağıya yazıcam gene de 🙋🏻♀️ 30-45 dakika sonra çıkar dediler ki öyle de oldu.sadece pipiyi uyuşturarak yapmışlar bütün işlemi, çıktığında uykudan gözleri kapanıyordu. Odaya geçtik hemen, üstünü giydirdim, karton bardak koyup bezini bağladım ve hemen emzirip uyuttum. Odaya geldiğimiz zaman büyük ihtimalle ilk çişini yaptı o anda biraz ortalığı ayağa kaldırdık ya da artık çok acıkıp uykusu geldiği için ortalığı yıkmıştı o an nolduğunu anlamadım pek 😂 30 dakika sonra doktor geldi kontrollerinizi yaptı ilaçlarınızı yazdı. Bi krem ve parol şurup. Bunun dışında herhangi birşey yapmanıza gerek yok dedi. Bandaj sarılıydı etrafında ister kendi çıksın bandaj isterseniz siz çıkartın, hafif kan sızıntıları olması normal çok olursa bilgim olsun dedi. Saat 11-11.30 gibi taburcu olduk. Herhangi bir sıkıntı yoksa gönderiyorlar ama genelde çişini yapmasını bekliyorlarmış. Bizimki çok bilmediğinden daha zaten çıkana kadar bezi doldurdu 🤭😂
Ben hep çok korkuyordum her çişini yaptığında acırsa uykusundan uyanır eziyet ederse diye ama çook şükür ki eve geldiğimizden itibaren ertesi sabaha kadar acıkması haricinde uyanmadan uyudu 🤭🤌
Eve gelir gelmez ben direk bandajını çıkarttım çünkü bantları gerdiriyor acıtıyor diye düşündüm sürekli el ayak durmadan kıpır kıpır haraket ediyor çünkü bizimki 😂 Bi tek o zaman çok ağladı hemen sakinleştirip biraz havalandırıp sonra karton bardağın altını kesip üst kısmını koyup bezini bağladım.Yarım ölçek parol şurup içirdim, direk uykuya 🤱🏻 Uyuşukluğu geçince dahi ağlaması ya da herhangi bir acısı olmadı şükür 🤗
Yanınızda götürmeniz gerekenler;
Kullandığınız bez numarasının bi büyük numara bez (bolca)
Karton bardak (alt kısımlarını kesip ağız kısımını pipiye kapatmak için)
Kalın 1 battaniye (ameliyata giderken sadece bez kalıyor üstünde üşümemesi için)
Pijama takımı (altı bol olan olursa iyi olur)
Hava durumuna göre kıyafet koyabilirsiniz ama altını zor geçirecek bir şey olmasın bol salaş bir şey olması lazım.
Yaptıracak olan varsa hiç korkmasın ben çok stres yapıp bi önceki gün uyuyamamıştım ama çok şükür ki düşündüğüm gibi geçmedi 🤗 Şimdiden herkese geçmiş olsun 🙋🏻♀️✨