kurabiyem28 Merhaba, 1-2 yaşlarda bebeklerinizin hal ve hareketleri, davranışları nasıldı acaba? Nasıl şüphelendiniz? Tanısı nasılsın konuldu?
Egehan123 kurabiyem28 çocuğunuzda neler var mesela anneler biliyor zaten erken yürdümü mama sandalyesinde oturuyor mu
yagmuryildizmetin kurabiyem28 Egehan123 merhaba aynı konuda benim de kafamda soru işaretleri var. Oğlum doğduğu günden beri çok hareketli bir bebekti. Memeye inanılmaz düşkündü meme emerken de sürekli diğer memeyle oynar bacaklarını vs hareket ettirirdi. Saatte bir kalkardı emmek için doktorumuz da artık memeyi kesmemizi söyledi ondan sonra biraz daha rahatladık ama hala birlikte yatıyoruz çünkü iki kişilik yatağa anca sığıyor sürekli döne döne yatıyor. Gün içinde de tek bir oyuncakla uzun süre oynamaz oraya buraya koşturur sürekli. Ama sosyal iletişimi ve konuşması vs çok iyi. Birkaç kere Ergoterapist’e gittik ama Çanakkale’de yaşıyoruz sadece iki tane var ve çocuğun uyku saatine vs göre randevu bulamıyoruz diye bıraktık.
yagmuryildizmetin Egehan123 şuanda 17 aylık oldu bu arada. Bir haftadır gece 4-5 kere kalkıyor dönüyor ağlıyor biraz su içiyor yatıyor ama sersem gibi oldum. Diş çıkardığı zaman da genelde bu gece hareket etmeleri daha çok oluyor. Biran önce yatakları ayırmak istiyorum ama cesaret edemiyorum bu halinden dolayı.
kurabiyem28 Egehan123 merhaba geç dönüş yaptım kusura bakmayın. Erken süründü emekledi oturdu ve yürüdü. Her gelişimi erken oldu. Kelimeler erken döküldü ama hepsinin devamı gelmedi. Sık kullandığı kelimeler var. Bazen farklı kelimeleri kullanıyor.
kurabiyem28 yagmuryildizmetin merhaba kızım aynı şekilde çok hareketli bir saniye yerinde durmuyor. Bazen Uzun süreli oynuyor Bazen hiç oynamıyor. Evin her yerini kurcalıyor. Tırmanıyor. Memeye sonradan düşkün oldu. Eli ayağı hiç durmuyor. Uykuya hep zor geçiyoruz. Dalamıyor. Doğduğundan beri böyle
Egehan123 yagmuryildizmetin ya bence normal olabilir benim şüphem hep vardı ama oyun grubuna gittiğimizde diğer çocuklar çok sakin bizimki sürekli karıştırıyor kafasına göre takılıyor ve dikkatini toplayamıyor o zaman daha okey dedim ama yinede herşey için erken bir 4 5 yaşına gelsinler bakalım konuşsunlar akılları gelsn nasıl olacaklar
Glrmila Kizim 17 aylik bende acaba olabilirmi diye zamab zaman düşünüyorum daha dogdugu ilk günlerden 40 cikmamisti kendi annem kafama bir soktu bunu hiperaktifmi olacak bu cocuk kolu bacağı hic durmuyor kundan bile kabul etmemisti.o gunden bu gune asla oyun halisinda durmazdi erken donmeye basladi ben duz koyardim pergel gibi kendi ekseninde dönerdi mama sandalyesinde yemegi yiyene kdr sadece fazlasini asla durmaz ben kendi karnimi alel acele doyururum. Gece uykulari cok kaliteli degil asiri done done uyur duzeldi dediğim 3 aydir 4 5 kete uyanir sabaha kdr önceden 7 8 olurdu.Etkinlik yapamıyoruz sıkılıyor ama sadece kitap okurken oturur kitaplara asiri düşkün sosyal bir cocuk ama asiri hareketli her goren hic yerinde durmuyor dinlenemiyorsub gibi benzet soylemlerde mutlaka bulunur. Bilmiyorum bunlar belirtimi cocugumun fitratindami var ama düşünüyor değilim
nihan_arslan hiperaktivite tanısı alması için çok küçük annesi. evet hareketli ve hareletli olması da çok normal. ben özel eğitimciyim ve hareketli bir çocuk annesiyim. hiperaktivite tanısını 6-7 yaş civarı tanılıyorlar. akademik eğitime geçiş süreci olduğu için zaten hiperaktiviteye genelde dikkat dağınıklığı odaklanamama gibi problemlerde eşilk eder.
kurabiyem28 nihan_arslan yanlış okumadıysam 2 yaşında da tanı alınıyor. Yemek uyurken ve uykuya geçişte çok zorlanıyoruz. Odaklanamadığını düşünüyorum. Evet çok hareketli… Dr umuz hiperaktivite olabilir mi diye şüphe düşürdü.