motherofLeyla Emzirme konusunda destekleyen doktorun varsa oldukça şanslısın öncelikle bunu söyleyeyim. Senin bahsettiğin dönemde bebekler hep aranır. Mızlar. Çünkü ilk 3 ayları anne karnında değil başka bir ortamda olduğunu anlamakla geçiyor. Adapte olmaya çalışıyorlar. Anne memesi bebeğe sadece süt vermiyor. Güven ve huzur veriyor. Mamayı bırak dediğine göre, bebeğinin kilo alımı düşük olsa sütün gelmese demez. Yani annesi sütüne güven. Sütünün kalitesini artıracak et, meyve, sebze, bol yeşillik, kuruyemiş su tüket. Bebeğini emzirdikten sonra 15 dk sonra yine aranabilir yine memene al. Kilo alımı iyi ve çişli bezi 5-6 ise sütün bebeğini doyuruyordur. Saatlere, emzirme sürene bu dönemde hiç takılma. Sağma makineleri senin sütünün tamamını çekemez. Sağdın sütünü yeterli miktarda göremedin(sana göre mesela) sütüm az deyip üzülme. Mama zehir değil elbette. Ancak sütün var ve doyuruyorsa, biberonla veriyorsan ileride memeni bırakma ihtimali çok yüksek. Yani 2 ay sonra sütüm azaldı mamaya tamamen döndük deme ihtimalin çok yüksek. Ancak emzirmek bebeğini doyurmanın en güzel ve kolay yöntemi.