Tugbalina 2 yaş erken. Benim kızım 4 yaşını 3 ay önce bitirdi daha anca kesebliyor ve zorlanıyor. Kreşte öğretmeni artık uyumasına izin vermiyormuş, akşam eve gelip söyleniyor… Tabiiki her çocuk farklı ama 2 yaşda hala ihtiyaç duyarlar. Geç yatması öğlen uykusundan değil, uyku saatlerinin düzensiz olmasındandır. Benim kızım 8-9 arası uyur çok nadir 9:30u bulur uyuması. Hep böyleydi ve öğlen 1-1,5 saat uyurdu. Ama ben saat 3 ten sonra öğlen uykusuna yatırmazdım. 3ü geçtiyse uyutmazdım, uyumadığı günler gece 1 saat daha erken uyurdu ama. Çünkü 4-5 ten sonra öğlen uykusundan uyanınca gece uykusu kayıyor. Tabii erken yatınca da erken kalkıyor. Sabah 7 gibi uyanıyor. Eğer hiç uyutmazsanız sizi daha zorlayabilir, hırçın olur, ağlar, uykusuzluktan garip bi enerji patlaması yaşıyorlar o sizi yorabilir. Siz öğlen uyku saatlerini düzenlemeye çalışın. 1 saati geçmesin öğlen uykusu. Akşamları da erken yatırmaya şimdiden başlayın.