Zeynepkrhsn2611 güzel kardeşim Yasin kitabı zaten Kur’an’da yer alan sureleri ihtiva eder. Kur’an’da geçen sureler bir yana, tek bir ayetin bile adet ve lohusalık dönemlerinde okunması caiz değildir. Bunun tek istisnası ibadet niyetiyle olmayıp korunma amacıyla dua içeriği olan surelerin okunmasıdır. Örneğin Fatiha, Ayetel Kürsi, Felak-Nas sureleri korunma amacıyla okunabilecek surelerdendir. Dolayısıyla lohusalığınız bitene kadar Yasin kitabından sureler okumanız caiz olmaz. Latin harflerle yazılmış olması da hükmü değiştirmez zira önemli olan hangi harflerle yazıldığı değil, içeriğidir. Netice itibariyle okunan kısım Kur’an’dan bir parça olacağı için aynı hükme tâbidir.
Peki lohusalık döneminde neler yapılabilir? Sünnete uygun olarak yüz defa istiğfar çekilebilir, yüz defa salavat getirilip yine yüz defa “subhânallâhi ve bihamdihî” denilebilir. Başka birçok güzel zikir varsa da uzun tutmamak için hepsini yazmıyorum. Kısacası adet ve lohusalık döneminde zikir çekmek caizdir, akla gelen zikirler çekilebilir. Bir de Allah’ın isimleri anlamlarıyla birlikte okunabilir, çok istifadeli olacaktır. Bunlar dışında meal alıp Kur’an’ın anlamı okunabilir. Eğer meal yoksa internetten açıp okuma imkanı da vardır. Hadis okunabilir, peygamberimizin hayatını anlatan bir kitap okunabilir. Yani genel olarak okuma üzerine yoğunlaşılabilir. Bu alanlarda yapılan okumalar kişinin maneviyatına ciddi katkılar sağlayacaktır. Allah’a yaklaştıran en güzel amellerden biri olan sadaka vermeyi de bu dönemlerde devam ettirmek mümkündür. Unutulmamalıdır ki az sadaka çok belayı def eder. Üstelik sadaka yalnızca maddiyatla sınırlı değildir, tebessüm etmek, yolda rahatsızlık verecek birşeyi kaldırmak, adres sorana yardım etmek gibi göze küçük gelen birçok iyilik kişiye sadaka sevabı kazandırır. Sevap kazanma imkanımız fazlasıyla geniştir, kendimizi namaz ve Kur’an gibi ibadetlerden kısıtlanmış olarak görmemeli ve maneviyatımıza katkı sağlayıp ecir kazanmamıza vesile olacak amelleri yapmaya yönelmeliyiz ❤️