Vera-Sibel Merhaba hanımlar, Kızım 6 ay 6 günlük dönmüyor henüz, desteksiz oturmuyor ve emeklemiyor sizce normal mi? Dil çıkar dediğimde çıkarıyor, çak dediğimde eliyle çak yapıyor, ayak ayak üstüne at dediğimde ayağını diğer ayağının üstüne koyuyor.
Zeliff Vera-Sibel her bebek farklıdır bunu o kadar dert etmeyin. Ek gıdaya geçtiği dönemde desteksiz oturmalı derler o konuda bir şey diyemem. Kızım 6 aylıkken oturabiliyordu ama 8 aylıkken dönüp 9 buçuk aylıkken emeklemeye başlamıştı.
Tugceonrdml_ Vera-Sibel her bebek farklıdır annesi benim bebegim de prematüre 6.5 aylik daha tek tarafina dönüyor yeni duymaya basladi ama desteksiz oturabiliyor ben surekli fizyoterapistlerin egzersizlerine bakıyorum yaptiriyorum
Sgjldah Vera-Sibel Benim kızımda dönüyor 3 gün oldu , Biberonunu kendi tutup düşürüp tekrar alıyor desteksiz 1-2 dakika kadar oturuyor ama sizin dediklerinizi yapmıyor gerçi hiç öğretmenim de onları ama yakın diye yazdım hepsi çok özel ve gelişimleri çok çok ayrı oluyor merak etme herşey sırası ile oluyor 6 ay 9 günlük 😊
Vera-Sibel Zeliff oturamadığı için ek gıdaya başlayamadık yoğurdu bile sindiremiyor. Sizin çocuk kendiliğinden mi dönmeye başladı yoksa dönmeyi öğrenmesi için birşeyler yaptınız mı?
Zeliff Vera-Sibel yüz üstü durmayı hiç sevmiyordu bende zorlamadım. Bir gün durup dururken arka arkaya döndü gitti bakakaldık 😅
Vera-Sibel Tugceonrdml_ bende egzersiz yaptırıyorum. Sizin kız ne kadar erken doğdu? Ek gıdaya başladınız mı?
Tugceonrdml_ Vera-Sibel 35 haftalik ama 30 hafta ile uyumlu dogdu cigerleri hic olusmadigi icin 40 gun kuvozde kaldi . evet ek gidaya basladim ben
Zeliff Vera-Sibel yok ya bu daha yapmayacak diye gerçekten umudu kestiğin zaman yapıyorlar genelde zaten 🤭
Vera-Sibel Zeliff bak böyle yapacaksın diye yerlerde yuvarlanıyorum gösteriyorum gülüp bakıyor 😃 aslında geç ya da erken dönmesi çok önemli değil ama bi sıkıntı mı var düşüncesi beni perişan ediyor
Vera-Sibel Sgjldah darısı bize olsun inşallah. Her çocuk farklı gelişiyor biraz rahat bıraksam belki oturacak kendiliğinden ama ben sürekli birseyler öğretmeye çalışıyorum 😃
Kizimcimmm1 Vera-Sibel benim bebrğim 3 güb sonra 6 aylık olucak 5 ay olduğundan beri dönüyor ama desteksiz oturmuyor emeklemede yok sadece ayaklarından destek verirsek braz biraz ileri gidiyor ama dil çıkar dediğinde sil çıkatması çakması ayak üstüne atması falan hiç yok öyle şeyleri anlamsı mı gerekiyor daha şimdiden
Vera-Sibel Kizimcimmm1 bizimkine ayaklarından destek verince de ilerlemiyor. Başlarda ağız hareketlerimiz hoşuna gidiyordu dil çıkar deyince 3 aylıkken çıkarmaya başladı bazen unutuyor gösteriyorum dil çıkar diyip tekrar hatırlıyor. Bir aydır çak ortak dediğimde elime vuruyor. Basit şeyleri anladığını düşünüyorum
Sgjldah Şimdi 6 aylık benim çocuk koşuyor diyenler gelir canım canımızı sıkmaya değmiyor zamanla bir anda yapıyorlar benim kızım tam 40 haftalık doğdu normal doğum oldu 3.5 kilo doğdu ama aşırı kusan bir bebek ve yaşıtlarına göre çok daha yavaş ilerliyor boyu ve kilosu gören 4 aylık mi diyor ama hiç bir şey moralimi bozamaz sağlıklı ve huzurlu mutlu bir bebek herşeye değer zamanla hepsi olur 🥰
Vera-Sibel Sgjldah 😃😃 o anneler benim psikolojimi bozdu zaten. benimki 1 ay erken doğdu 1 ayda gelişim geriliği vardı doktor gelişimini 8 hafta geriden değerlendir dedi. Sürekli kusuyor hastanede de kaldık baya ama şükür 2 aydır toparlanıyor. Bu günlere gelebilme umudumuz çok azdı yine de tedirginim sürekli bi sıkıntı varmış gibi hissediyorum. rabbim bütün bebişlerimize can sağlığı versin inşallah .
Abc_1010 Vera-Sibel ayy maşallah benimki de dediklerinizi yapmıyor☺️ ama ben motor beceri veya bilişsel becerinin birinin önde olabileceğini duymuştum. Yani birinden birini yapıyorlarsa diğeri geç olabiliyormuş. İnşallah benim kızım da bunu yap dediğimi yapar biran önce 😇
Vera-Sibel Abc_1010 inşallah daha fazlasını yapar sizin bebiş. Benim kızın bacağını boynunu ve kulağını etkileyen bir sendrom var doktorumuz çok bilgi vermedi ama yürümesini etkileyebilir dedi. Bi sıkıntı olmadığını bilsem rahatlayacağım isterse 1 yaşında dönsün diyeceğim
__brna__ Vera-Sibel Her bebek gerçekten çok farklı güzel anne hiç telaş etme. Benim bebeğim 4 aylıkken hemen dönmeye ve başını çok iyi bir şekilde dik tutmaya başlamıştı. Ancak desteksiz oturmaya gelince doktorumuz 10. Aya kadar yolu var gayet sağlıklı görünüyor bebeğiniz demişti ve dediği gibide oldu. 10.5 aylikta desteksiz oturdu. Oturur oturmazda hemen 1 hafta sonra emeklemeye başladı. Şuan 1 yaşına girdi. 1 ay geçti ve şuan hemen yürümeye başladı. Ne kadar çelişkili değil mi😂😅 hızlı döndü geç oturdu ve hızlı yürüdü. Yine aynı sonuca geliyoruz. Dikkatinizi çeken tehlikeli bir durum yoksa her bebeğin gelişimi çok farklı güzel Anne♥️🙏
Abc_1010 Vera-Sibel Allah güç kuvvet sağlık versin evladınıza.. inşallah en güzel şekilde sonuçlar alırsınız.. dua edeceğim sizin için..