symayldx Kızlarr merhaba. Bir şey sormak istiyorum, ücretli aşıları yaptırdınız mı? Ben yaptırmayı düşünmüyorum ama kararsızım, bilgilerinizi paylaşırsanız en azından fikir sahibi olmuş olurum..
Karaadas symayldx rotayı 3-5 ayda yaptırdım menenjitide 10-12 ayda yaptırıcam şuan 6 aylık eltimin kızı rota virüsü geçirmişti çok ağır atlattı hatta o kadar kötüydü ki kayınvalidemler memleketten geldiler çocuk için rota evet ağır bi hastalık ama menenjit kalıcı hasar bırakıyo para çocuğumun sağlığından daha değerli değil
Melis1706 symayldx yaptirmayi dusunmeme tercihinle soyle diyim benim cevremde iki kisinin bebegi rota oldu ve hastanede 1 hafta yattilar mahvoldular hatta birinin annesine dahi bulasti keske o asilari yaptirsaydim dediler cunku agir atlatiyorlar biye cocugunuzun sagligini riske atiyorsunuz ki biz naptik ne ettik yaptirdik asiyi menenjitide yaptiricam ulkede yabanci uyruklu bir dunya insan var salgin hastalik var emin olun basiniza geldiginde cok keske dersiniz
Nlvdgn symayldx ikisini de yaptırdım. Bence çok önemli aşılar allah korusun ileride birşey olursa ne oluck.
symayldx Melis1706 Karar veremedim, aşıdan sonra ekstra bi sağlık durumu söz konusu vs. Olabilir diye. Peki bunları kaç ay aralığında yaptırabilirim?
Zrfbrn Melis1706 doktor kış ishali dedi rota için.ve nasıl yakalanıyor bebek buna tam anlamiyla acaba yani birindenmi bulasiyor
Karaadas symayldx rota aşı tarzında değil ağızına damlatılan ilaç bizde yan etkisi olmadı menenjit yaptırmadım daha ama yaptıran arkadaşlarımın bebekleri ateşlendi 2-3 gün
Emineec symayldx rota ağızdan yapılıyor damla seklınde. Kızım bir kaç gün isal olmuştu ve huzursuz olmuştu bır kaç gün
Melis1706 symayldx 3-5 aylarda yapiliyor.sadece yan etki sulu kaka oda bir kere oldu bizde 2. Dozunda hic birsey olmadi emin olun ben kim istemiyorsa ozellikle cevremdekileri gercktn soyluorum cunku cok uzulduler
BZM Rota virüs çocuklara en kolay bulaşan virüsmüş ve ağır atlatıyorlarmış. menenjit ise genelde anne ya da baba geçirdiyse daha sık görülüyormuş. onun dışında görülmesi çok az oluyormuş ama olduğu zamanda ölüme kadar yol açabiliyormuş. ben o yüzden yaptırmayı düşünüyorum. bu hafta ilk dozumuzu yaptıracağız rota aşısında. Allah korusun sonradan niye yaptırmadım keşke yaptırsaydım demektense şimdiden yaptırmayı tercih ederim ama tabii ki sizin tercihinize de saygı duyuyorum
symayldx BZM Bu aşılar hakkında bilgi sahibi olmadığım için sormak istedim, teşekkür ediyorum yaptıracağım.
Karaadas symayldx dediğim gibi ben rotayı 3-5 yaptırdım menenjit 10-12 dedi doktorum ama 2 arkadaşımda 3 ve 5 ayında hem rota hem menenjit aynı gün yaptırdılar istersen bi doktora danış bana kalırsa en mantıklısı 3-5 aylarda ikisinide yaptır çünkü o aylarda başka aşı yok 4. Ay aşısı falan bizde ağırdı ateşlenme oldu diğer aşılarla denk getirme 6. Ay aşısı ateş yapmadı benim oğlumda mesela
Melis1706 Zrfbrn hic bilmiyorum bi ara ama salgin vardi olanlari duymustum zehirli ishal diye geciyor biri benim esimin arkadasinin cocugu oldu digeride annemin musterisiydi hatta annem oyle olunca direk bana dedi bak salgin varms yaptr asiyi onlar yaptirmamis dye dedm ben yaptrdm
Yekbarnes symayldx ikisi de çok tehlikeli hastalıklar.. büyük oğluma yaptırdım. Şimdi ufaklıkta olacak
Karaadas symayldx rota 2 doz Menenjit de 2 doz ama en son aşıdan 12 ay sonra hatırlatma dozu var onu ben yaptırmicam şart değil rotalara 1070 lira verdim menenjiti sordum bexero var bide nimenrix var ikisininde fiyatı değişiyo tam hatırlamıyorum aralarında 60 lira fark vardı ama 1200 civarı bişeydi net değilim
DerinEge symayldx ben kızıma her ikisini de yaptırmıştım. Rota virüsü çok kötü bir şey. Arkadaşımın kızı kaç kere geçirdi ve hep çok ağır geçirdi. Bu aşı zaten rota virüsü kaparsa hafif atlatmasını sağlıyor. O yüzden tavsiye ederim. Hatta bu aşılar devlet destekli zorunlu olmalı.