Belinaybebek merhaba. Hem bezliyken hem de şimdi çiş yapma ya da altını alma konusunda ağladığını yazmışsınız. Bence önce neden ağladığını çözmeye çalışın. Önce doktora gidip gösterin. Bir sıkıntı olabilir mi? Bilmiyorum, idrar yolu enfeksiyonu, makat çatlağı ya da başka bir şey. Eğer acıdığı için ağlıyorsa aynı sebeple acımaması için tutuyor olabilir. Ya da daha önce enfeksiyon vs geçirdiyse ve çiş yaparken acı yaşadıysa, şu an acımasa bile bilinçaltında o kalmış olabilir yapınca acıyacağını düşünerek ağlıyor tutuyor olabilir. Eğer fizyolojik bu şekilde bir problem yoksa oyunlarla çiş yaparken ağlamama problemini çözmeye çalışın. Mesela bebeklerini oynatın. Sonra onları tuvalete götürün. Yapsınlar. Sonra çok rahatladım tuvaletimi yapınca şimdi rahat rahat oynayabilirim vs dedirtin bebeklere. Su içirip alttan çiş yapan bebekler var. Lazımlıklı. O tarz oyuncakları çok severler katkısı da olur. Sonra minik Elifin tuvalet eğitimi kitabını mutlaka almanızı öneririm. Heveslenebilir onunla. Benim kızımda 18 aylıkken o kitabı okuduktan sonra anne ben abla oldum. Bezi çıkar. Tuvalete yapcam demişti. Ama ben hazır olmadığını bildiğim için eğitime başlamamıştım. Hevesi kırılmasın diye bezsiz oturmuştum o gün birkaç kez kendi klozetine. Ama o kitap sayesinde bu cümleyi kurmuştu. Kakasını yapmak istemiyorsa, ya da korkuyorsa kakasından kakaloji kitabını alıp kendiniz daha eğlenceli hale getirip kitabı okuyabilirsiniz. Kitabın dilini çok beğenmedim ama resimler içerik güzel kızım kaka korkusunu onunla yendi. Çok seviyor kitabı.kakasının annesinin yanına kaydıraktan kayarak hoşgeldin partisi yapmaya gittiğini düşünüyor kitaptan dolayı ve buna çok mutlu oluyor. Bu arada bu kadar saat yapmaması normal değil. Büyük ihtimalle bir sebeple tutuyor. Çünkü normalde daha sık yapması gerekir eğer beslenmesinde sorun yoksa normalse. Eğer bu kadar saat tutabiliyorsa bir yandan da iyi bir şey mesane kontrolü gelişmiş demek ki. Eğer yapmama problemini çözersiniz tutmayı kavramış olması iyi bir şey olacaktır. Ama tabi bu kadar uzun süre tutması sürekli olunca iyi olmayabilir. Gerekli durumlarda dışarıda vs tutmayı kavraması açısından kontrolü iyi demek istemiştim . Siz de her tuvalete gittiğinizde çişim geldi tuvalete gidiyorum vs diyin belki o da gelmek yapmak ister. Altına kaçırırsa çok tepki vermeyin kızmayın. Bu sefer altına kaçırdın bir şey olmaz ama bşr dahakine tuvalete yapmalısın vs diyin. Islanan çamaşırlarını kendisi sepete atabilir. Sorumluluk alması iyi oluyor süreçte