Pupis bir den fazla doktora gitmelisiniz. Dil gelişimin de bir gecikme var dil terapistinden destek alabilirsiniz. Genelde doktorlar bunu tavsiye eder. 3 yaş kritik bir dönem ben şaşırıyorum bazı doktorlarada. Evet konuşur doğrudur ama destekle daha çabuk konuşabilir. Durakta ki o teyzeyi de Allah nasıl biliyorsa öyle etsin. Tövbe estağfurullah. Bana denk gelecek nasıl utanıyor yaşından başından görsün. Ay ne hadsiz insanlar var teyzeyi bulup iki çift laf edip rahatlamam lazım hadsiz vallahi. Şunu da hep konuşma sorunu olanlara tavsiye olarak kopyalıyorum sizede atayım
Dil için Öncelikle ortak dikkat önemli. Çocuk neyi inceliyorsa onu isimlendirin. Kediye baktı mesela. Net kelime ile. Bak kedi. Kedi. Kedi miyav dedi. Kedi gidiyor. Kedi geldi vs. Çok karışık ve uzun cümleler kurarsanız sizin yanınızda biri bilmediğiniz bir dilde sürekli konuşsun anlamanız çok zor. Ama eline bir nesne alsın (kitap) inglizce olarak book desin. Siz ha bu kitap demek ki dersiniz.Bu yüzden ilk başta daha az kelime ile daha somut konuşmayla model olun. Mesela bebeğim bir şeyi sürekli atıyordu her attığın da düştüü diyorum. Ama yılmadan o attıkça abartısız belki yüz defa en son oda ıslak mendili attı ve düşüü dedi. Örneğin kule yaparken halkaları sürekli takıp, taktım diyorum. Sürekli topu at diyorum top oynarken. Çocuk mesela elma yiyor çiğniyor her seferinde bitti mi diyip sorup veriyorum. Bitti gitti at tut vs beni tekrar etmeye başladı. Bir oyuncak bebek aldım eline alınchemen bebek diyorum. Sonra bebeğin gözünü gösterip göz diyorum. Böyle yüz uzuvlarını bebekte gösterip sonra kendimde sonrada onun yüzünde gösteriyorum her gün. Eline şişe alıyor mesela şişe diye tekrar ediyorum bol. Neye dikkat veriyorsa onu bol bol isimlendiriyoruz tekrar ediyoruz en temeli bu.