İyi akşamlar hepinize. Ben emziren bir anne olarak geçen gün bakla yedim zararlı olduğunu bilmeden.bugün karşıma bir post çıktı özellikle 2 yaşın altındaki çocuklarda ölüme bile neden olabiliyormuş.Çok şükür bizde bişey olmadı ama bilmeyenler için paylaşmak istedim.Neden zararlı olduğunu buraya bırakıyorum.
Bu rahatsızlığın kırmızı kan hücrelerinde bir enzim eksikliğine bağlı olarak görüldüğünü kaydeden Dr. Eroğlu, “Bakla zehirlenmesi özellikle Ege ve Akdeniz bölgelerinde bakla bol yetiştirildiğinden daha çok görülür. Baklanın içeriğinde bulunan güçlü bir antioksidan olan divicine, kandaki enzim düzeyi düşük olan bireylerde kırmızı kan hücrelerinde parçalanmaya neden olur. Özellikle çiğ baklanın yenmesiyle oluşmakla birlikte, kuru veya dondurulmuş bakla yenmesiyle hatta bakla tarlasındaki tozların solunmasıyla ya da süt veren annenin bakla yemesiyle bile enzim eksikliği tetiklenerek kişide belirti ve bulguların gelişmesine neden olabilmektedir” dedi.